Take me back, back to better days

Igår tisdag fick jag dåliga nyheter...
De hela började med att jag och Stina begav oss till Umeå tidigt på morgonen. Väl framme började vi leta rätt på vars vi skulle. Umeå Universitetssjukhus är ganska stort för dom som inte visste de. Tack och lov hade jag fått beskrivning av systra min.
Befann mig alltså på NUS för att en gång för alla få hjälp för mina kliande utslag som tagit över min kropp i 2½ års tid. Dr Lindström var väldigt trevlig och lyssnade fakstiskt på de jag hade att säga, (har inte hänt med dom tidigare läkarna jag träffat). När jag var klar så säger då han att jag nog lider av Atopiskt Eksem*

*ATOPISKT EKSEM:
  är en kronisk hudsjukdom som medför inflammation och klåda i huden.

DÖDA MIG !!!
Och sen de värsta är att jag kommer måsta leva med de här resten av mitt liv !!! Kommer ha mina bättre tillfällen då och mina sämre. Men för att få mina bättre tillfällen så måste jag behandla utslagen. Innan jag for så sa jag till Adam att om jag får en till jävla kräm att smörja in så skriker jag. Men nej istället så har jag nu fått TRE OLIKA KRÄMER!!
Jaha okej, dom här krämerna ska då somsagt lindra och ta bort utslagen för den här gången, MEN dom kommer att komma tillbaka och då äre bara att börja om med smörjningen igen... 

INTE de jag ville höra !!

Sen för att skingra mina tankar från dessa dåliga nyheter så trösta jag och Stina oss med shopping. Inte för att de fanns så mycket att köpa men efter att ha kutat in i alla butiker minst 2 gånger (proppat med folk på varende affär) så bestämde jag mig för en nyårs outfit även om de inte var den jag ville ha. Men den duger mycket bra. Kan ju faktiskt använda den någon fler gång.


Ikväll blire till att ringa in de nya året hos Adam.
Ska fan i mig dansa på borden med Stina igen och bara ha jävligt kul denna sista kväll på året.

See ya nästa år. 2009 !


07-08

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0