Ere nån der?

Honey´s I'm home!!
Tillbaka från iaf lite varmare bredgrader. Chocken när vi landade i Luleå och upptäcker de ligger snö på hela landningsbanan! Jag är inte redo för snö och kallväder! Fast kan ju inte påstå de var så där superduper varmt i Dublin heller men vissa idioter gick faktskt i T-shirts. Får en verligen att fundera vad dom tänker med?

Hursomhelt så har de varit en underbar resa men så där lagom shopping, party och en massa mys. Eller ja lite mer shopping hade jag ju inte dött av men... 
Fredagen var de som sagt Halloween och vi skulle på syster Fridas firmafest. Problemet var bara att på just den puben var de 21 så lilla jag fick inte komma in! Så efter att ha bråkat lite med vakterna drog vi till ett annat ställe. Palace hette de. Där var de ca 8 pers då vi kom men sen lät de bara POFF så var de smockat!! Och svenskar kan ju slänga sig i väggen med utklädnader. Satan säger jag bara!! Folk tar verkligen de här med Halloween på liv och död. Du MÅSTE ha en killerdräkt och stå ut så mycket som möjligt från mängden. De här att bara rita några morrhår och låtsas vara en katt duger inte, du ska vara utklädd till: Ett Twisterspel, en toastol, kylskåps-poesi, suduko, Stewie i Family guy, en hummer, Jokern i Batman (måste ha varit årets dräkt för ganska många hade den) m.m. 
Själcva var vi en nyckelpiga (jag) en fe (emma) en trasdocka (maja) en svenska med sverigedräkt (frida) och sist en schoolgrirl (sara). Vi hade inte ansträngt oss lika mycket som alla andra. That's for sure.
Men den absolut bästa dräkten hade en kille som var utklädd till Craig David från en brittisk humorserie som heter Bo' Selecta. De är ett program där dom driver med kändisar och den här killer hade rent av fixat en riktigt mask. FyFan vad vi skrattade när vi såg han! It's prober bo I tell ya!


Sen kan jag ju säga att Irland verkar vara ett väldigt bystigt land. Satan de var tuttar överallt på de där utestället och alla ville gärna visa upp så mycket som möjligt av dom också. Men de var fan i mig inte små nätta bröst utan nej nej dom största melonerna du kan tänka dig inklämda i den minsta klänningen i mannaminne!
Ett annat ställe vi var på så var de killar som försökte ragga upp en hela tiden. En sa faktiskt att han would love to take off my top. Kul för dig men de får du inte! Maja sa att jag måste ha nån verkar-lätfotad-stämpel i pannan eftersom alla gick på mig men inte på mina systrar. Not true!! Jag tror t om att taxichauffören till flyget igår friade till mig (?!)

Men bilder kommer tyvärr inte än. Får se hur snabba mina systrar är på att skickar dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0