Livets hårda sida antar jag

Livet på Jula går vidare och sommarjobbandet har just börjat. Innebär alltså en massa jobb och en massa jobb innebär en massa tid i kassan. Funkar. Inte lika bra känns de däremot att man ska måsta stå i informationsdisken! Helt jävla lost. Har redan haft två pass där och har verkligen inte klarat mig själv utan har hela tiden måsta ha någon bredvid mig.
Sen är jag så himla snäll att jag kan ha fixat in Josse på Jula. Stackarn vart helt plöstligt utan sommarjobb. Och Jula har varit förjäla sega att fixa sina sommarjobbare att dom flesta sökarna redan fått jobb. Så jag fixade Josse en tid till en intervju, idag, så nu väntar vi med spänning hur de ska gå! Hoppas hoppas!
Men får hon jobbet får man varna henne för risken som finns att bli sexuellt trakaserad när man står i kassan! Gubbsjuka jävlar de finns! Våra kassor är ju lite bakvända, enligt alla andra, för vi står med ryggen mot kunden och scannar varorna. Men bara för de är de verkligen INTE okej för en kund, 70-75+, att säga - Är de nu jag ska ta dig bakifrån eller? och sen skratta gott åt de. !?! Jag och Jessica stirrade bara på varandra och båda tänkte sa han verkligen de där!? Jag vart så paff att jag inte kunde svara utan skrattade bara lite taffat åt han och började scanna nästa kunds varor.
Sen när blev de okej att slänga ur sig en sån kommentar? Även om han kanske bara skojade, de är ju inte dirket så att jag kan tolka de på något annat sätt än just hej är de okej om jag sätter på dig? Fy Fan !
Egentligen borde jag ha - ursäkta kan jag få låna ditt körkort så jag kan anmäla dig. Men inte tänker man så långt direkt när man får nått sånt slängt i ansiktet



Please do me on kassabanden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0