Midsommar

Midsommar i Talludden är avklarad och minnesvärt.
Trodde väl aldrig att de skulle vara ett sånt förbaskat firande i en liten stugort. De var lätt 100 pers där som alla lekte och dansade runt midsommarstången tillsammans. Eller ja barnen dansade, dom vuxna tittade på. Men lekte de gjorde vi alla!
Först vare silllunch där vid halv 11 då första nubben togs ( fast inte jag, är så dålig på att shotta ), sen lekandet på ängen med hela stugbyn, min gamla körskolelärare var där ( oddsen? ) som sen på kvällen kom och partade lite med oss, middag, mer lekar som var nästan skrämmande seriösa men förbannat roliga. Mitt lag kom 2a, tjohoo.
Natten spenderades för de mesta med skallen i en påse. Inte så mysigt! Spydde si så där 7-8 gånger på 4 timmar. Jag skyller på den 2 månader gammal sprutgrädde som jag smakade ( okej + lite alkohol ) men Robin skyller bara på alkoholen. Går jag inte med på!
Var ut och fiskade i lördagen. Riktigt mysigt bortsett från alla dom tusen myggen som bestämde sig för att joina oss i båten. Fick 2 firrar medans Adam den jäveln fick närmare 20st!
Solat en hel del och är lite rödare om armar och bröst än vad önskat är. Håller nu tummarna att de övergår till brunt sen.


(Blev mycket paranteser här)
( Just därför kör vi en till )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0