SDC

Halken idag! Och de var betydligt mycket roligare än vad jag de trott att de skulle vara. Var ju som mest bara livrädd tidigare. Jag och tre tap till begav oss alltså till halkbanan i morse, och inte till den i Piteå utan vi var utanför Fällfors på en ny bana. Tydligen ett gammalt nerlagt flygfällt så de fanns gott om plats.
Jag börjde köra ut ur stan och E4an. Bla bla jag var bra...
Information i mängder när vi kom fram. Fick prova krocka i 7km/h om man ville men de ville visst ingen. Vet ju själv redan hur de känns att krocka så. Däremot något som var skitkul var att få prova hur de känns att volta. Så där satt vi fastspända i en bil som dom sakta börjar vända runt. Kändes riktigt dumt när man hängde där uppochner i bara bältet.
Ut på körfältet här näst. Och de var inte som man hört alla andra ha gjort att man var två och två i bilarna med radiokontakt med lärarn uppe i ett torn. Utan vi fick alla varsin bil, ett jävla vrålåk kan jag lova! Hade lätt kunnat behålla den! Så fyra läckra bilar ute på banan med två lärare som kutade omkring, ett tips var att  inte köra på dom.
Sladdade lite hit sladdade lite dit. Promsade, tvärnitade, väjade för plastälgen eller körskoleläraren. Man fick fantisera själv om vad man körde förbi. Och jag var lätt bäst av dom jag var med. Hela tiden i radion hörde man ledaren säga att dom andra skulle upp mer i fart. Var bara jag som höll rätt hastighet ( =aningens fortare ). Fast de kan ju bara ha sett ut så när man tittade på men de såg verkligen ut som om alla fjöskörde.
T ex när vi skulle väja för "älgen" så var de bara jag som fick stopp på bilen långt bortanför och tog mig ibland inte ens upp på banan igen, medans dom andra stannade precis efter. Alltså kan dom inte ha körts speciellt fort.
Och när vi skulle fara hem så fick vi alla en liten present. En svart keps med deras logga på. Very nice.


Kommentarer
Postat av: Rosanna

HAHA, jag dör. mycket trevlig läsning!

2009-03-27 @ 15:42:51
Postat av: ewe

BRAAA lisa, du är så duktig=)

2009-03-27 @ 15:59:48
Postat av: rosi

Görel säger: bråå

2009-03-27 @ 19:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0