Bara lite smått stressad

Visst är de bra att vissa människor inte alls känner sig stressade här i världen och lullar på i sin egna lilla takt. Men vad fan de finns andra runtomkrign som kanske är ett uns stressade och du gör inte saken bättre genom att sitta där i din drömvärld. Ta kassörskan idag på Coop.
Jag har ränt runt hela stan i jakt på banankartonger att kunna packa i och på Coop fick jag äntligen tag i 4 stycken. Ställer mig i kön för att betala min lilla färdkost jag plockat på mig. Alla köer är påtok för långa så de är bara att välja en. Sjävklart väljer jag den långsammaste där kassörskan drar typ en vara i minuten och tittar på skärmen där emellanåt. Och dom framför mig hade ju fulla vagnarna också. Jag bokstavlingen hänger över min vagn med banankartongen och känner verkligen bara för att slå till någon. När äntligen kvinnan framför mig ska betala så har hon inte några pengar på sitt kort så hon ska prova ett annat. Bläddrar i korthögen, tar upp SAMMA kort och drar de. Samma resultat - inga pegnar på kortet. Bläddrar lite till i sin korthög och tar upp SAMMA KORT IGEN!!! Drar de och chockerande de finns inga pengar på kortet nu heller! Lyckas sen med hjälp av 2 andra kort betala sina varor och de blir äntligen min tur.
2 sekunder senare är jag klar och kan gå därifrån!

What a fuck! Är ju själv kassörska och jag skulle lätt ha hunnit med 4-6 kunder på den tiden hon hade 1. Och inte kunde dom öppna nå fler kassor heller, men nej de gick  bra att hålla på att byta kassörskor hela tiden så de tog ännu längre tid! Man ska verkligen inte behöva stå i över en kvart i en kö! Okej om de är rusningstrafik typ dagen innan en stor helgdag. Men inte mitt på dagen en tisdag!


Så, nu har jag fått avreagera mig lite och ska återgå till packningen. Men de känns fan som om de är jag skulle behöva bli packad. Ge mig ett vinglas nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0