Lexikon del 2

Ibland är ju min familj för rolig! Ryktet om att jag har skrivit ut våra egna ord har spridit sig så nu har de kommit fram fler ord som jag bara glömde bort vid första tillfället. Hahaha kul att hela familjen har engagerat sig i min bloggs lexikon.

Utökad verson för er som vill lära er fler Nylénska ord:

- Vassa sig           ( Skära sig )
- Kullevolt           ( Kullerbytta )
- Sappsiner          ( Apelsiner )
- Koppsylial        ( K Speciel )
- Pippijugan         ( Vagina, mutta, mus )
- Kopparkucker   ( Pepparkakor )
- Snabeldrake       ( Dammsugare )
- Monika-skvätt  ( Den där lilla onödiga skvätten som blir kvar sist i mjökpaketet som står inställt i kylen! )
- Sprättokopper  ( Streptokocker )
- Mulnigt             ( Molnigt )
- Gobé Gobé        ( Jordgubbe )
- Hammojack       ( Hammock )
- Baratt                ( Rabatt )
- Knälling             ( Klänning )
- Djinkedojs         ( Gympadojor )
- Gonat                ( Nougat )
- Pockachacka      ( Poccahontas )


Good Luck !

Kommentarer
Postat av: Sara

Vissa känner man ju helt klart igen, speciellt Monica-skvättarna. Dem finns där när man som mest behöver en sådan.

2009-11-02 @ 00:30:07
URL: http://sabefa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0