Påsk 2010

Påsken är över och imorgon återgås de till jobbet! Inte för att jag direkt varit ledig under påsken, men andra lyckligt lottade människor har ju de...

Hur som haver så inleddes påsken med en sen färd skärtorsdan till Talludden ( där påsken skulle firas även i år för fam. Grefve) Vi trodde att vi skulle hinna dit före kusinerna från Ljusdal, men ack de misslyckades vi med. Dom var snabbare! En snabb skålning för päronen Grefve som gifte sig i höstas, sen fram med vinet och ostbrickan för en massa mys! Därefter sovtid.
Långfredan grillade vi nere vid sjön och körde lite skoter. Eller jag åkte bara (typ 50 meter), har ju inget skoterkörkort. Kanske borde man skaffa ett sånt också en vacker dag. Men med tanke på hur snabb jag var på att ta vanligt körkort så lär ett skoterkörkort inte ske inom den närmaste framtiden.
Jag och Ebba byggde dessutom en jättefin snögubbe! Eller ett snötroll var de snarare. Men fin vart han allt trollet Trygve som Olivia döpte han till!
Efter middagen drog jag dock hem till stan då jobb väntades lördag-söndag. Men först ett snabbt besök hos morfars där min tjocka släkt var och hade kalas. Göteborgarna har nämligen varit upp under helgen. Very Nice!
Jobb lördag = ganska tråkigt
Lördagkväll däremot vare partyparty som ni kanske märkte med föregående inlägg. Utvarndrarna från Umeå var nämligen hemma, plus att kusin Sara var här betydde att vi måste parta! Stina, Stina & Lina gjorde oss också sällskap. Hade ytters trevligt här hemma på sunnanå! 2 taxibilar senare var vi (nästan) alla på Station8 för att skaka lite rumpa. Men eftersom jag även skulle jobba söndagen så blev de en relativt tidigt kväll. Jag och Sara begav oss hem ganska tidigt, men gick däremot inte och la oss speciellt tidigt. Men jag var pigg och glad ändå när jag vaknade!
Efter jobbet var de bara att sätta sig i bilen igen och bege sig tillbaka till Talludden. Måste ju få hem karln min på nått sätt! Fast en natt till spenderas i Talludden, innan vi packade ihop allt och begav oss till Västanträsk för middag. Konstigt nog har jag upptäckt att jag typ tycker de är kul att frosta av en frys? Skumt
Och nu, Tadaaa! Är jag hemma igen med rätt person liggandes i sängen ( inget illa menat Sara :P )

Robin gör sin första arbetsdag imorgon sen blindtarmsoperationen och jag fortsätter mitt lunkade på Jula. Jag vill också vara ledig...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0