Firmafest på Jula

Okej är ni beredda? De här kommer bli ett långt inlägg så känner ni redan nu att ni inte orkar läsa så låt bli isånafall. Ska iaf berätta om lördagen och firmafesten. Lätt den roligaste firmafesten vi haft och alla har varit roliga! Festen utspelade sig faktiskt i butiken på Jula!

Stackars jag var ju en av dom som jobbade på dagen så med mig hade jag en trunk med allt jag skulle behöva för att gör mig klar. Så medans alla andra vimlade så höll jag på att sminka mig och så...
Ida hade med sig lille Lucas så de passades även på att mysa lite med han så hon fick vila armarna. Och JA jag har hört några gånger nu att de smittar av sig när man håller nån annan barn! Men nej de blir inget av!

Hur som helst, kvällen började med att vi alla skulle gå en liten skattjakt i butiken. Första ledtråden satt i fikarummet och sen begav vi oss ut i jakt på nästa ledtråd. Sa jag att butiken var helt nersläkt och de finns inga fönster eller någon annan sorts ljuskälla där inne? Vi kutade alltså omkring med små nyckelringsficklampor bland hyllorna och förskte hitta små lappar. Inte så lätt men jävligt kul!
Målet var i omklädningsrummet på klädavdelningen där de stod två stora hinkar med bål i.
Dirket där efter skulle vi gå en liten tipsrunda i mittgången. Var riktigt konstiga frågor, -Vem är blåstast? - Vem tappar aldrig suget?, -Vem är mest pucko? , - Vem är bitigast? ....

Efter detta blev de äntligen middag! Åh herrejösses vad de skrek i allas magar! Alla var überhungriga! Riktigt god mat var de också!
Efter maten var de dags att ta reda på svaren på tipsrundan. Alla frågorna var nämligen olika lekar som dom som var alternativen i frågorna skulle tävla i. Först ut var jag Sofia och Mattias som skulle se vem som var mest blåst. Vi skulle alltså skjuta pilar med ett blåsrör. Sofia vann, alltså mest blåst!
Vem är mest på smällen? Helen, Emma och Jessica skulle blåsa upp en ballong tills den sprack. Helen var mest på smällen!
Vem tappar aldrig suget? Gällde att fort som fan äta i sig en godisrem.
Vilka var gladast? Då gällde de för två par att vira in den ena i gladpack fortast.
Vem är rundast under fötterna? Balansera på två tennisbollar. Gissa hur lätt de var efter lite alkohol i kroppen!
Vem kom vem sågade vem segrade? Vem sågar igenom en grindstolpe först
Vem är mest körd? Bowling med en radiostyrd bil!
Vem är bitigast? Vem kan först svinga upp en korv som hänger i ett snöre i midjan upp i munnen och ta en tugga. Jag var lätt bäst på den leken fasten ingen vann!
Vem var coolast? Vem  som tryckte i sig en piggelin snabbast

Nu har jag säkert missa nån fråga, men ni fattar ändå att de blev en hel del lekar och en hel del jävla skratt! Tummarna upp till festkommiten som hade annordnat alla dessa lekar!
Men en lek var kvar! Och den leken var även efterrätten. Vi var två lag som skulle ha kinderäggsstafett. De gällde att så fort som fan äta upp sin choklad och bygga ihop sin leksak innan nästa deltagare fick börja. Mitt lag vann! Och jag fick ännu en kinderäggsleksak till min samling :)

Mella alla dessa lekar hann självklart personalen kuta runt i butiken och roa sig. Jag och Emma gick och besudlade typ allt vi hittade!Sen hängde flera andra på också. Men de är ju inte varje dag man får ligga på informationsdisken, kassan och gaffeltrucken och posera lite porrigt!
David och Robin kom helt plöstligt cyklandes på en cykel genom butiken. Vi satt i entrén och myste när de helt plötligt kom en vakt som skulle scanna av byggnaden att han varit där och kollat, och han såg oss inte ens! Vi satt typ 15 pers där men han kollade inte ens på oss! Kanske inte så bra vakt eller jävligt svårt att se in genom gallret. Vad tror ni?

Senare på kvällen började folk droppa av. Några skulle hem och några på Olles.
Jag Jessica och Mattias valde att fara på Mollys. Har aldrig varit där, bara när de hette Nova.
Vi hade riktigt roligt! Och mycket folk var de också. Nog för att vi sänkte medelåldern med några årtionden när vi kom men åldern spelar ingen roll när man liks har sitt lilla gäng att vara med. Dessutom spelade ett liveband där! Och en av killarna spelade elfiol! Ni kan ju gissa vem som stod och drägglade framme vid scenen! Och de slutade ju inte bättre än att när bandet gick av scenen och back stage så följde jag efter som nån jävla groupie! Där back fick jag provspela elfiolen och blev dessutom lämnad själv där bak så banden skulle upp på scenen och fotas. Kändes lite dumt att stå där bak själv, men nu kan jag iaf skryta med att jag har spelat på en elfiol ( som inte var ikopplad )
Jessica och Mattias tyckte jag var dum i huvet men skratta åt mig. Sen blev de dansgolvet som gällde i 2 timmar! Jävlart vad vi dansade! Jag har fortfarande träningsvärk i benen och idag är de onsdag!!!
Nästa histora handlar om den tröga idioten som inte förstod att jag inte var intresserad av att dansa med han! Han höll på att dansa bakom mig hela tiden så jag bytta plats, hänge på Jessica, hängde på Mattias, total ignorerade han. Till slut pratade Mattias med han och sa att varken jag eller Jessica var intresserad så ge upp! Han gick där ifrån ett tag, men kom tillbaka och försökte igen!! Gick igen till en annan tjej, men kom tillbaka!! Så här höll han på i 2 timmar!! Sen när vi skulle fara så stod vi ute på torget och jag pratade i telefonen men Robin som lovat komma och hämta oss och berättade lite snabbt om puckot på dansgolvet, då hör jag bakom mig hur någon börjar prata med Jessica och säger att dom skulle vilja prata med mig och undrar vad jag heter. Jessica hann inte svara innan dom börjat gissa på namn, jag vänder mig om och fom förtsätter gissa mitt namn. Jag säger en massa namnförslag och säger att ni får kalla mig vad fan ni vill, VAD VILL NI! Inget vettigt svar innan dom kommit på mitt namn. I säkert 10min stod dom och tjaffsade om mitt namn istället för att säga vad dom ville. Men då kom våran skjuts så vi drog och sket i dom. Men de roligaste var att killen som ville prata med mig sa att han pratade åt sin kompis vägnar. Så antingen skulle han fråga varför jag ignorerade hans kompis eller säga att jag var oshysst som ignorerade hans kompis. Vilket som hade varit jävligt kul att få höra eftersom vi sa åt kompisen att låta oss vara flera gånger och att jag hade kille. Dumma inlandsbor!

Söndagen sov jag till kl2. Mycket skönt. Inte så fasligt bakis mest bara förslappad.
Men helt klart lyckad kväll!





Har precis fått veta att inga bilder överhuvudtaget får hamna på internet, så självklart tar jag bort dom då!



Kommentarer
Postat av: emma

tack för en underbart bra kväll du med Lisa :D skicka bilderna senare! Kram

2010-04-21 @ 22:10:23
Postat av: Sara

Hahaha, låter skit kul! Du skrev aldrig vad "vem är mest pucko" gick ut på. Har det någonting med världens godaste pucko att göra? ;D

2010-04-24 @ 14:23:04
URL: http://sabefa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0