Varm, varmare, Feber

Jag personligen hade bokstavligen världens varmaste dag igår!
Vaknade igårnatt före kl3 av att jag simmade i mitt egna svett och var allmänt uppstressad av min dröm. Skumt nog la sig inte stressen utan jag fortsatte stressa och svettas och kunde inte somna om. Halv 4 bestämde jag mig för att kolla tempen. Japp, jag hade 39,4 grader. Feberyrade alltså bara lite.
Tryckte i mig 2 alvedon och försökte sova igen. Misslyckades! Så jag lade mig framför TVn i hopp om att jag skulle bli trött. De misslyckade också!! Kan ju meddela att de är inge bra på TV mellan 4-5 på mornarna. Kl5 tvingade jag mig själv att sova, men om jag sov eller var medvetslös är de ingen som vet. Kändes som en blinkning. Och hade de inte varit för att jag badade i mitt egna svett igen hade jag verkligen trott att jag bara blinkat.
Robin den sötnosen trodde att jag hade lagt mig i soffan för att han snarkade så mycket och kom och bad som om ursäkt tills jag sa att jag var sjuk. Sen när han fick känna hur varm jag var utbrast han: Herrejävlar man kan ju steka ägg mellan dina lår!!    Nått jag inte var sugen på att prova...
Efter han farit och jobbat blev jag medvetslös igen i 3 timmar. Vaknade av att jag höll på att DRUNKNA i mitt svett och var tvungen byta sovplats igen. Har aldrig varit så glad över att lägga mig i en kall säng som jag var då.
2 timmar till som medvetslös innan Robin kom hem på lunch och jag bestämde mig för att sluta vara medvetslös.
Satt sedan i soffan och svettades tills jag lyckades masa mig i duschen. De spelade ingen roll hur varmt vatten jag hade, jag frös ändå ?!
Men kl16 så började jag jobba så jag begav mig dit med bara 38graders feber. Dumt gjort, men vi hade bokat biobiljetter till kvällen och de känns dumt att fara på bio på kvällen men vara för sjuk för att jobba, så jag härdade mina 3 arbetstimmar. I kassan kunde min kropp inte bestämma om jag skulle frysa eller svettas, så jag hade ett jävla bråkande men koftan om den skulle vara på eller av.
Började dock må betydligt bättre precis innan stängning och när jag kom hem var jag nästan feberfri. Hurra! Kanske jag överlever bion utan att flyta bort tänkte jag! And I did!

IronMan2 var de som stod på biljetterna. Den funka att se. Robin hade ju redan tvingat mig att se första filmen i veckan så då passar de ju ganska bra att se tvåan också. Och båda var bra, men de är nog ingen film som jag av egen kraft skulle ha fått för mig att se. Men nu är dom sedda och jag klagar inte!
När vi kom hem kollade jag tempen igen och jag var fortfarande ganska feberfri. Tänkte att bra då kanske jag är frisk imorgon! Oj så fel man kan ha! Febern kom tillbaka idag! Tack och lov inte lika hög men den är där och idag valde jag att inte jobba med feber. Alltså hemma och sölar. Man kanske ska ta och orka diska? Näää, jag är för sjuk för de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0