Semestern!

Oj oj oj mer än en vecka har gått sen min semester tog slut och jag har inte berättat nått!
Alltså kortfattat!

Semestern började somsagt med en husgvagssemester till Norrfällsviken! Pappas gamla hemtrakter alltså för er som inte visste att jag har rötter där!
Två husvagnar behövdes eftersom vi har 6 per och 2 jyckar. Våran husvagn drogs av en Skellefteå Taxi buss (!?) Jag blev aningen förvånad när jag såg taxin på Grefves Parkering! Men med gott om plats och en underbar AC så blev färden riktigt behaglig!
Norrfällsvikens camping kanske inte är så mycket att hurra för egentligen eftersom de är en typ skogscamping. Finns inga nummerplatser utan man får ställa sig mellan precis vilka träd man vill i skogen och hoppas de finns en elstolpe i närheten. MEN dom har nyligen byggt en delux avdelning med havsutsikt, gräsmatta, el, rinnande vatten och kabelTV! Gissa vars vi stod! Nära till ett servicehus hade vi också!
Och jag som aldrig campat med husvagn förrut visade mig vara en stjärna på att bygga upp förtältet!
Alkoholen flödade i dom 4 dagarna vi var där. Nått annat kan man inte tänka sig om oss. Även hundarna söp! Eller iaf den 4 månader gamla valpen Nancy. Fyllehunden #1!! Helt jävla tokig i rödvin!
Vi hann ut på utflykter till Ulvön och Hemsö Fästning. Vi solade. Vi spelade minigolf på världens finaste minigolfbana! Och jag var och tittade på pappas gamla hus och hälsade även på farmors grav och la några blommor.

Farmor

 

Onsdagskväll kom vi hem från Norrfällsviken. Samma kväll vid kl10 så bokade vi resan till Irland. Halv 6 på morgonen därefter gick vårat plan från Falmark! De vart till att slänga upp kläderna från ena resan för att slänga ner nya till nästa resa!
Pigga (?) och glada kom vi fram till flygplatsen för att upptäcka att vi ska mellanlanda i Sundsvall!?!? De goda humöret sjönk en aning. På arlanda hade vi 4 dötimmar att spendera. Men ändå höll vi på att bli sena till planet! Hur är de möjligt? Ja får man inte sin mat på 45 minuter i ett snabbkök så är de mycket lätt att bli sen! Dom jävlarna glömde typ bort oss och våran mat!
Nästa mellanlandning var i Köpenhamn. Där höll vi på att också bli sena till nästa plan fasten vi hade 4 dötimmar även där! Vi satt nämligen lite längre bort från våran gate än alla andra, och vi var så himla inne i våran läsning att vi inte märkte när alla andra vart insläppta till den riktigt gateen. Tittar upp och plötsligt är alla bort!! OPS! Men vi hann!Äntligen Dublin! Taxi gick fort att skaffa och helt plöstligt stod vi inne på Fridas jobb och väntade på att hon skulle sluta så vi fick gå hem. 14 timmar tog resan bara...
Är man i Dublin så är de en hel del shopping som gäller. Men jag och Robin turistade också faktiskt! Vi var både på Waxmuseumet och på Guinness Storehouse och titta på hur ölen blir till!
Vi tog även en tur ut till Howth som är en hamnby eller vad man ska kalla de. Där tyckte nån att vi skulle gå en jävligt lång prommenad längst kustkanten i uppförsbacke och teräng! Lite spännande att gå en meter från stup rakt ner i havet. Tjusig utsikt nå så jävulsk, men fyfan vilket träningspass! Och varmt var de! Man blir smått lurad av vädret på Irland. Alltid molning och mulet och skit. Men de var fan över 20grader! Så vi höll på att flyta bort i vårat eget svett ganska bra för vi hade klätt oss i långbyxor!
Bio hann vi med! Vi var och såg Shrek 4 i 3D. Mycket bra film! Oj vad vi skrattade! Lätt sevärd!
Alkoholen flödade ovanligt lite för att vara ett besök i Dublin! Men de hade vi ju supit till ganska ordentligt tidigare under veckan så vi kände vi behövde semester från spriten :P Men dansa lite YMCA på ett nytt vis hanns med !


Hemma onsdagen för att torsdagen fara till min stuga och sova över för fredagen fyllde Maja 23år och de var kalas i stugan. En ny sport uppfanns! Absolut Badminton! Har inte riktigt provats i praktiken men de ska den!

Fredagskvällen var de marsch iväg till Robins stuga för lördagen var de Västanträskdagen och sen släktträff i deras stuga. Och alkoholen flödade en hel del denna kväll! Jag och John var sist isäng där innan 4 på morgonen. Men kul hade vi!



Två veckor alltså! Och 4 resemål! Jag och Robin var hemma knappt ett dygn sammanlagt!
Men nu börjar vardagen om och jobbandet väntar... int så kul.


Hmm, kortfattat sa jag. Aja, de kunde ha blivit längre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0