1+1 = 3

Igår hände nått ganska otroligt!
Jag kommer med ett förslag till Robin, lite på skämt för jag tänkte att han kommer avisa förslaget fortare än fortast. Men istället svarar han seriöst och faktistk överväger mitt förslag. Vi t om diskuterade möjligheterna och tillvidagånsväg (heter de så?)

Vad är de vi har diskuterat då?
Att skaffa puppie!!!

Jag blev helst ställd när jag sa att jag ville ha en hund och han svara - Vill du verkligen de? Jaha, vad för sort då?
Var ju inte de svaret jag hade förväntat mig! But I like it!
Men jag vart som tvugen ställa en motfråga. Vill DU ens ha hund?
Han svarar - Jag skulle jättegärna tänka mig ha hund. Kanske inte just nu men i framtiden.

( Erkänn att du är avundsjuk nu Stina ;) )

Jag säger desamma. Kanske inte just nu, men inom en snar framtid! Man blir ju ganska fast när man skaffar hund. Man kan ju inte hitta på riktigt vadsomhelst, typ resa. Kanske en mindre resa men blir man borta flera månader känns de bara taskigt mot hunden att lämna den hos nån annan.
Sen vill iaf inte jag ha hund när jag bor i lägenhet. Men vi gör ju som ändå inte de! Så de skulle ju kunna funka. Vi har ju en gård, men hyresvärdarna kanske inte uppskattar en hund springandes där. Vem vet?! Men de är ju inget bostadsområde men massa höghus där de är förbjudet att rasta hundar. En helt vanlig gata men nära till gång&cykelvägar.
Men sen jobbar vi ju lite konstigt. Visst jag är hemma väldigt mycket ändå för tillfället. Men vem vet hur de kommer se ut i framtiden med jobb. De är ju en fördel om de finns nån hemma med valpen i början, och de gör de ju kanske inte. Men sånt får man väl försöka lösa när de blir mer aktuellt att skaffa jycke.

Ras då?
Vi är båda väldigt eniga om att vi vill inte ha en stor hund. Men inte heller nån liten fjuttig knähund. Stora hundrar drar oftast så mycket och behöver mycket motion, något vi kanske inte kan erbjuda. Små hundar brukar oftast vara bjäbbiga och de är nått vi båda avskyr. Men små hundar behöver man inte gå lika långt med för att ge dom den motion dom behöver så de är ett plus!
Jag vet vilken ras jag vill ha och Robin godkände faktiskt den. Ett riktigt mellanting man kan säga!
En Welsh Corgi Cardigan!


En stor hund till kroppen, men små ben som en knähund. Perfekt!! Med världens största öron! Och huuur söta som helst!! Blir bara mer och mer kära i dom ju mer jag kollar på dom! Sen så finns dom i flera olika fäger men jag vill helst ha en som på bilden i Blue Merle färg. Nästa problem är bara att de finns inga kennlar i närheten! Alla ligger i södra sverige och ägarna vill ju gärna att man kommer och hälsar på innan. LÄTT!!!



Sen kanske de bara är jag som är knäpp, men jag känner mig jättetaskig mot Tira! Som om jag sviker henne med att skaffa en egen hund! Jag vill ju bara ge henne en lekkamrat men de känns verkligen som om hon kommer hata mig och känna sig åtsidosatt. De vill jag ju inte! Vi älskar ju Tira!


Kommentarer
Postat av: Anonym

INTE OKEJ Lisa!! JAG VILL JU HA EN HUND!!!! nu blir jag ju avis!!!!!

2010-02-22 @ 14:58:47
URL: http://jossanb.blogg.se/
Postat av: Maja

ha ha ha ha, besserwissermaja hälsar att det inte finns nåt (som jag vet iaf) som heter TILLVIDAGÅNGSVÄG.. ha aha ha.. men tillvidagångsSÄTT finns ;) och jaaaaaaaaaa skaffa den hunden, det finns en sån här i luleå som ser ut som tira fast i den rasen! inderbart söt :)

2010-02-22 @ 15:33:02
Postat av: stina

Haha vi har har också pratat mycket om hund och Anders är inte så neg mot det som han verkar ;) Just nu jobbar vi bara lite för mycket annars hade det nog blivit en puppie när som helst :)



OCH BLUE MERLE ÄR ICKET VACKART LISA!!!1 Kommer aldrig klappa!

2010-02-22 @ 16:47:39
Postat av: maja

nooooooooooooooooooooo!! jag stava inte bara fel på inderbart <-- (med i) jag felstavade mitt egna "rättade" ord!!!! noooooooo!!! rätt svar är TILL-VÄGA-GÅNGSSÄTT!! herre gud, dessa naglar :P

2010-02-22 @ 17:14:50
Postat av: Susan

Hej!

Tack för inlägget i vår gästbok! Svar på din fråga:

Blue merle Cardigan kan ha två blå ögon eller två bruna ögon - eller ett brunt och ett blått. Allt detta är godkänt för blue merle vid utställning och avel. Titta gärna in på vår blogg också: http://fromax.bloggplatsen.se

2010-02-22 @ 18:12:19
URL: http://www.fromax.se
Postat av: Susan

Vår bloggadress, ;-))

2010-02-22 @ 18:14:18
URL: http://fromax.bloggplatsen.se
Postat av: anaannaa

NÄE lisa, VA FIN :D taxkropp. Kaxi blir glad :) jag kan bli gudmor?

2010-02-26 @ 06:42:19
URL: http://annaochfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0