Comedy Night Live

 

När de äntligen händer nånting istan så måste man ju fara! Igår när jag var på stan så gick de omkring 2 filledutter på stan med plakat på magen. En hade dessutom en megafon som han skrek ut om evenemanget. Och jag som redan var på dåligt humör pga av kylan kände att jag behöver muntras upp och gick fram till plakattjejen och frågade vad de handlade om.
5 komiker skulle alltså ha en ståupp-show på Scandic. En av dessa är dessutom känd från Stockholm Live, Lasse Nilsén. Innan får man äta buffé med efterrätt.

Jag fastnade direkt!! Kände att lite kulturell måste man ju vara nångång. Så hem och lura med sig Robin så satt vi tillslut i Scandicrestaurangen. Mycket god buffé och otroligt god efterrätt. Medans man åt så var de en musikant som spelade. Han var skitduktig på att sjunga!!
Och komikerna var huuur roliga som helst! Eller för varje framträdande blev komikern roligare och roligare tycker iaf jag. Jag skrattade gott under hela kvällen. Kille som presenterade alla framträdarna däremot kändes så himla obekväm på scenen och man både såg och hörde hur nervös han var. Men han klarade sin uppgift ändå.
Alla komikerna var ganska unga och säkert ganska nya i branschen, men ena, han var så förbannat lik far min! Både utseendet och i sättet! Fast lite roligare än min pappa.
Sist ut var då Sthlm Live snubben Lasse. Jävlart så duktig kille! Han är tydligen utbildad mimare och de visade han mycket i sitt nummer. Kan ju förstå varför han var huvudnumret. Satan vad man skrattade!!

Lite synd bara att när de äntligen händer nånting som detta t ex, så är de inte många som dyker upp.
Vi var inte ens 20 pers där. Och när de är så lite folk så hörs mitt skratt väldigt bra, don't like!
Och när intresset är så litet så är de ju inte så konstigt om dom inte kommer tillbaka eller att andra evenemang väljer att komma hit. Skärpning Skellefteå!!

Sen var jag och Robin ena riktigt pappskaft som inte ens tänkte tanken att kanske höra om nå fler hade velat följa. Hade ju varit kul att kunnat dra ihop ett helt gäng och fara en sån här gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0