Syskonskaran Nylén

Oj oj nu är de inte länge kvar innan jag beger mig till solen och värmen i sköna Grekland! Lördagmorgon smäller de!
Och nej jag ska inte åka med Robin utan med mina systerystrar.  Alla 4 utomland tillsammans. Hur ska detta sluta? Den som väntar får se!
Men nu tänkte jag reda ut detta en gång för alla vem som är vem av mina systrar. Är ju inte bara en gång man har fått höra att: - jag såg en av dina systrar idag! - Jaha, vem av dom? - Eh, hon med glasögon. - Röd eller ljushårig? - Rödhårig! - Emma...
Beskrivningarna kan variera men alla tyder på samma sak. Folk ser inte skilland på oss? Nått jag inte förstår!? Visst syskonlikheter finns men annars ser vi väldigt olika ut. Nu kommer jag få en hel del mothugg känner jag, men så är de!!

Så efter de här vill jag inte ha några fler frågor om vem som är vem! Från om med nu måste alla veta vem som heter vad!

Frida Viktoria Nylén 28 år
Förstfödda tösen i skaran Nylén och den ända av oss som är naturligt brunett! Pluggade några år i Umeå men tog sin chans så fort hon fick den och lämnade landet för soliga(?) Dublin, Irland. Där bor hon nu på heltid med sin BFF Pite-Sara och jobbar på en bank. Tillsammans lever dom storstadslyxlivet och har sett alla konserter från Lady Gaga, Rihanna, Beyonce, Jay Z, Linkin Park, U2, Pussycat Dolls... Listan kan göras lång. Därav: Vi hatar henne!!








Emma Kristina Nylén 25 år
Nummer två i skaran och alltså ett klämbarn. Född blondin men gör allt för att dölja sitt ursprung. Har sen många år tillbaka rött hår vilket också har blivit hennes kännetäcken i syskonskaran. Jobbar som personlig assistent och är den ända systern förut mig själv som bor kvar i Skellefteå. Delar lägenhet tillsammans med sina två katter Katten Korven och Tjoffsan. Har en framtidsdröm att bli The Crazy Cat Lady! Lycka till!











Maja Carolina Nylén 22 år
Näst yngst, alltså också ett klämbarn. Född blond men därefter har hårfärgerna varierat. Allt från blond till svart till rödhårig. Familjens lilla plugghäst som nu pluggar i Luleå till Rymdteckniker. Bara de säger ju de mesta! Även familjens stora teaterapa som har prytt scenen både på Baldershowen och Luleåspexet. Bor som sagt i Luleå men har lämnat pojkvännen Daniel i Skellefteå så stackars han får allt vackert pendla för att få träffa sin love.







Lisa Johanna Nylén 21 år
Den lilla lillasystern! Yngst och kortast och som faktiskt förevigat detta faktum i nacken. Den eviga blondinen som vanligtvis brukar ha hår i mängder men som fick nått il att klippa sig kort och gör allt vad hon kan nu för att de ska bli långt igen. Jobbar i kassan på Jula Postorder & Varuhus i Skellefteå där hon också bor tillsammans med sin händige pojkvän Robin. Yngst, men den ända som har en riktig sambo ? Inte okej storasystrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0