Ammarnäs 2010

I'm Home!
Utan några brutna ben! Och de gäller oss alla!
Ett blåmärke här och där och ömmade muskler får man leva med men vi överlevde!
Eller ja, Robin och John överlevde justochpass lördagen. Satan vilka bakistroll dom var igår!

Vi åkte upp torsdagskvällen till en stuga som inte varit igång på ett halvår! Vi hade bara ca 6grader inne och de var nästan sängdags. Så igång med en brasa och elda elementen för fullt! När vi vaknade på morgonen höll vi på att svettas ihjäl för de hade hunnit bli 28grader i stugan!
Fredagen blev skoterdagen för de skulle vara strålade sol! Uppe med tuppen för att vara klara att åka kl9 på morgonen. Inte okej!! Jag och Camilla blev nerpackade baklänges i pulkan för att slippa lite blåst medans John och Robin turades om att köra. På den andra skotern satt Robin och Janni som också var i Ammarnäs i helgen! Målet var en sjö typ 2-3mil väster om Ammarnäs. Att åka baklänges var riktigt obehagligt för man fick ingen förvarning när de blev uppförs- eller nedförsbacke. Ryggen och nacken fick sig ena jävla snärtar när de blev höjdskillnader. Men de värsta var när vi befann oss på sjön vi skulle stanna på lite längre bort och jag och Camilla ser bara hur mycket ovanvatten som helst som sprutar upp bakom oss! I nästa sekund börjar pulkan skära ner i "isen" och tippa!! Jag ser bara hur ovanvattnet kommer närmare och närmare och båda två slängde sig skrikandes över motsatt kant för att hålla jämnvikt och inte tippa! Pulkan körde ju självklart fast och killarna fick slita som djur för att få loss den igen. I slask upp över knäna! Ja dom blev blöta!
Men skitmysigt att sen sitta i en vindstilla grop och bara njuta av solen medans killarna pimlade och käka egengjord souvas. Mums!
På kvällen for vi till Robin & Jannis lägenhet och myste med ett glas vin och såg Ace Age 3. Dock såg vi inte klart filmen för alla höll på somna. Halv 11 !?! Skämmes!

Lördagen begav vi oss upp backen för att åka lite utförsåkning. Fick ju prova min nya outfit och den funkade mycket bra! Inte en enda vurpa! ( Såg du Maja, jag skrev rätt! ) Däremot fick jag jävligt ont i längst ner på smalbenen efter ett tag. När jag kom hem så upptäckte jag att mina långkalsonger hade inte knölat sig bara lite! Därav blodstoppet och smärtan i smalbenen. Hade fått ena snygga märken efter långkalsongerna.
Hemma på gården gjorde vi sen en fin liten brasa och grillade mackor och korv tillsammans med Robin&Janni som återvänt från dagens skotertur på fjället.
Robin&Janni kom även över på middag senare på kvällen. Och helt plöstligt knackar de på dörren och Robin o Camillas moster Kikki plus hennes kompis Nina kommer på besök! Självklart blev dom inbjudna på en hejdundrandes efterrätt! Senare på kvällen kom även Robins arbetskamrat Niklas på besök. Herrejösses vad man skrattar när Jonh och Niklas blandas! Bokstavligen! Vilken jävla duo! Jag hade så förbaskat ont i båda mag- och halsmusklerna efter all skratt!
Den kvällen drack vi upp nästan 6 liter vin, ca 3st 75or, ett par öl och nästan en hel mintu på 6 pers. Ganska förstårligt att Robin & John var så pass bakis som dom var. Eller ja, Robin vaknade och var superpigg medans John var ett vandrade lik. Men medans jag och Camilla städade skickade vi killarna i backen för att få dom ur vägen. När vi kom upp dit så hade John gett upp efter 2 åk och Robin hade nästan spytt i backen. Då först blev han bakis!!
Bilresan hem delade Robin och Camilla på körningen. Robin körde när han kände sig lagom pigg och däremellan fick Camilla ta över. John satt och pimplade vatten och ojjade sig med jämna mellanrum. Men hem tog vi oss!


En lyckad resa om man sammanfattar helgen för er som inte orkat läsa igenom hela texten!


Kommentarer
Postat av: anaannaa

Gud vad mysigt det lät :) good on you

2010-03-08 @ 13:41:58
URL: http://annaochfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0