På äventyr med syster

De börjar se ljusare ut för min del så har jag tur överlever jag denna sjukdom.

Dagens äventyr utspelade sig b.la på vårdcentralen på Moröbacke. Snälla syster Emma fick ställa upp som skjuts och sällskap på den överfulla vårdcentralen. Har aldrig i hela mitt liv varit med om att de varit så mycket folk där! Och jag har hängt ofta på den vårdcentralen, tro mig! Men de skumma var att typ alla som kom efter mig fick gå in före mig?! I helvette heller tänkte jag! Har dom glömt mig?!
Men när jag fick komma in till läkarn tittade hon mig bara i halsen och sa, du är nog bara förkyld men vi ska ta ett litet prov ändå. Så vart jag utskickad i väntsalen igen. Fick gå till labbet och sticka mig i fingret för att ännu en gång sitta i väntsalen! Var sådär måttligt less på att sitta där. Speciellt när all ork jag hade redan används upp för att gå mellan huset-bilen-vårdcentralen-läkarn-labbet. Svettades som en gris gjorde jag också. Ville bara lägga mig ner på klinkersgolvet och sova.
När jag äntligen fick komma tillbaka in till läkaren sa hon bara att provet visade bara en lite höjning av nånting. Men inte nog mycket för att jag skulle på pencilin. Så istället fick jag en hostmedicin som jag fick hämta ut efter lunch. Jippi, de var ju flera timmar bort...

Kom hem och bokstavligen dog i soffan! Sov där tills pappa kom hem på lunch och störde så då bytte jag sovplats till min säng istället och sov där tills Emma kom och gnällde att hon var hungrig och tyckte att vi skulle fara och hämta min medicin nu och sen köpa skrov.
Blev alltså uttvingad i bilen IGEN!! Först hem till Emma och hämta en resväska, sen till apoteket och sen på Frasses. Nog för min aptit varit spårlöst försvunnen sen jag blev sjuk men några pommes fick jag i mig. Medicinen däremot var de äckligaste jag smakat! Men de lenade iaf litegrann i halsen. Tydligen får jag inte köra bil på den heller eftersom man kan bli b.la sömnig av den. Men nähe då stannar jag väl i sängen då! Inte mig emot!
Så därför tror jag faktiskt att jag ska gå och ta mig en tupplur nu bara för att jag haft en riktigt jobbig dag!
God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0