Ljusdal

I'm home igen!

Om nån har missat så har jag spenderat en lång weekend i Ljusdal där vi skulle hälsa på Grefvarnas faster Lina, hennes sambo Jonas och deras barn Olivia o Ebba.
6 timmars bilfärd och jag hade förjäla ont i min bak. Och smygtrångt var de dessutom i baksätet som jag och Camilla skulle dela med 2 jyckar, där den ena tyckte hon fick ta hur mycket plats hon ville! Men fram kom vi tillslut där de väntades middag!
Men eftersom de var en torsdag och familjen skulle alla upp och jobba eller till skolan dagen efter så blev de en kort första kväll. Vi gäster bosatte oss i lillstugan där jag och Robin fick den otroligt obekväma bäddsoffan.
Familjen har även skaffat en till katt som är den absolut mysigaste jag träffat! Så fort du tittade på han så började han kurra. Och lyfte du upp han så fick du inte släppa ner han igen för då högg han sig fast. Han skulle vara med överallt spelade ingen roll var de gällde bara han fick bara med. Han drack t om öl ?! Var riktigt sugen på att sno med mig han hem.

Fredagen hade vi bokat en lunchsdate med Lina, hennes jobbarkompis och Jonas på en restaurang som drivs av Hotell & Restaurangeleverna. Man fick en trerätterslunch för 80 spänn!!!! Jävligt gott!
När dom "vuxna" var tvugna återgå till jobbet drog vi ungdommar på shoppingrunda på stan. Och först ut Dollarstore! ♥
Och på nått konstigt höger så vart de mest bara inredningsbutiker vi var in i. Inte för att jag klagar! Blev en del fina saker köpta. Och billigt också måste jag säga! Lovely!
När familjen äntligen fått helg och kommit hem vart de snabba ryck direkt för Olivia skulle på ridning och jag bestämde mig för att följa som publik. Är väldigt impad av att se så små tjejer på dessa enorma djur och faktistk få dom att lyda!!

Fredagskvällen däremot blev en låååång och blöt kväll! Herregud alkoholen flödade långt in på småtimmarna och ingen hade nån tidsuppfattning. När Camilla sa godnatt kunde vi andra inte alls förstå varför hon skulle gå isäng så tidigt? Klockan var då halv 4... Ops! Dock blev jag och John kvar uppe till kvart i 6. Ännu större OPS!
Men kvällen bjöd på en hel del skratt och missöden. B la Camilla skulle skicka sms till sin lillasyster men lyckades på nått sätt skicka iväg 2 sms från Johns telefon till hans killkompisar. Hahaha dock så fick vi aldrig nå svar.
Och jyckarna var så himla söta under kvällen! För att dom inte skulle repa de ganska känsliga golvet så fick dom lov att ha bäbissockar på sig inomhus. De blev bara lite halkigt att gå för dom men en del skratt för oss.

Isäng kvart i 6 och upp kvart i 11. Kan lova att de var ett slitet gäng lördagen. Speciellet jag och John. Flickorna skulle  under lördagen på bio med deras morfar så vi bestämde oss för att gå hem till han och släppa av dom. Herrejösses så jobbigt de var fast samtidigt überskönt! Bakispromenera är faktiskt nått jag kan rekomendera. Blev 7-8 km vi gick i strålande sol!
När vi kom hem hörde vi ett konsigt ljud. Lät som vatten som spolades. Lina trodde att de hade gått en läcka i lillstugan, men tack och lov var de bara vattenpumpen på gården som frysit sönder och stod och sprutade ut liter efter liter. Jonas fick lov att bege sig under jord för att stänga av vattnet.

Kvällen blev inte rikrigt lika fartfyllt som föregående. Min mage vägrade sammarbeta och vägrade släppa in nå mer alkohol och knappt nån mat. Ganska skönt ioförsig.
Kvällen nöje blev istället att spela Wii som ingen av oss hade provat förut. Skitkul! Fast bowling var lite för enkelt. Men boxningen däremot fick både Robin och John att börja flåsa.

Söndagen hann vi bara med en brunch för att sedan packa in allt i bilen och bege oss dom 6 timmar långa bilfärden hem. Den här gången satt jag med Romla i knäet mesta dels för Nancy hade än en gång tagit upp all plats i mittensätet. Men att ha Romla i knäet var inte de skönaste för hon satt och försökte backa hela tiden. Så hon satte sig alltså bara längre och längre upp på min mage som blev lagom tillmosada av detta. Men hem kom vi!




Mina favoriter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0