Jula ute i naturen

Firmafest igår! Jävligt roligt! Och inte alls så kallt som jag trodde de skulle bli!
Kul också att respektive fick följa med. Vart inte så många men några kom!

Kvällen började att vi alla samlades vid grillplatsen bredvid Alhemskyrkan där kvällen skulle spenderas. Alla fick dra varsin lott för att delas in i kvällens lag: Saldofelen, Svinnet, Reklamationerna, MMS200 och MWS070.
Först gick vi alla en tipsrunda med världens skummaste frågor som jag seriöst inte tror de finns nå rätt eller fel svar på? Ska bli kul och se dom rätta svaren imorgon på jobbet.
Sen blev de middag! PIZZA! Väldigt mysigt att ha pizzapicknick i solskenet. Och bara 1 eller 2 pizzor blev fel av 24!

Efter maten var de dags att börja leka! Och de var en jävla lek! Usch så äcklig! Man skulle alltså ta en shot av ren sprit, sedan snurra runt sin egen axel 3 varv för att sen sparka en boll mellan 2 pinnar. Träffade man fick lagen poäng. Och jag som inte kan shotta längre var inte allt för peppad på denna lek. För såfort jag shottar så kommer shotten upp lika fort igen! Typ som en kräkhostning. Men! Jag lyckades få ner shotten fast de var nära att den kom upp igen! Sådär lagom stolt! Men illa mådde jag! De ska gudarna veta! Och självklart missade jag skottet. Vad annars?
Nästa lek var också en fotbollslek. Men denna gång skulle man dribbla en boll i en sicksackbana med toarullsglasögon. Inte så lätt! Man såg fan i mig ingenting! Hade relativt bra koll på bollen i början, men då såg jag istället inte pinnarna jag skulle runt. Så bytte fokus till pinnarna, men då försvann bolljäveln! Jag sög.
Nästa lek däremot fick mig att må så satans illa! Men kul att kolla på för alla såg så dumma ut! Hahaha! Som ett gäng hamstrar!
Man skulle alltså halsa en glasflaska med läsk så fort som möjligt. De trixiga var att man var tvungen ha 2 tamponger uppkörda i munnen när man drack! Så när första lagkamraten hade truckit upp fick nästa börja och de gällde att vara de snabbaste laget. Usch vad jag ville kräkas efteråt! Satan så sött! Och AAAJ vad de ilade i en tand!
Sista leken var kubbstafett. Brukar ju inte vara så jättesvårt. De gäller ju bara att träffa. Men igår var de svårt! De hade nämligen hunnit blivit så pass mörkt att man såg nästan inte vars gubbarna var som man skulle slå ner!

Efter att lekarna var avklarade satt vi bara och myste kring grillringen. Varmt och skönt! Smått jobbigt bara när man är utomhus för de finns ju ingen toa!! Man fick alltså ta med sig en liten campinglampa och några servetter och bege sig upp i skogen och hitta nån buske att pissa bakom.

Där kring kl11 blev de till att dra ut på krogen och de var nyöppnade All Star som gällde! Vi hade nämligen reserverat 2 bord. Kändes jävligt kul att kunna jaga iväg folk som satt vid våra bord. MAKT MAKT! Tillåt mig ett elakt hånskratt hahahaha! Makt!
Full bäng och berusad. Jävlart klapp kanon i arslet. Askalas. Kärt barn har många namn, men JA jag var full!
Riktigt kul hade jag iaf och hoppas att alla andra också hade de! Tack Jula!



Vill bara be om ursäkt för kvallan på vissa bilder. Var svårt att hitta en inställning som klarade av att ta bra bilder i mörkret.Tillslut hittade jag en någorlunda bra inställning. Men man ser ju litegrann iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0