En helg i Umeå

Äntligen en ledig stund! Ledig dag t om!
Så efter 13½ timmes sömn och innan de blir dags för att ta tag i alla hushållssyslor tänkte jag klottra ner lite här
( nu ljög jag! tog tag i lite sysslor efter skrivit halva inlägget och fortsatte skriva sen)

Jag hade tänkt berätta om helgen som var.
Fick nått il att verkligen måsta göra nått speciellt min lediga helg och efter att skellefteå inte hade så mycket att erbjuda bestämde jag mig för Umeå!
Hade nämligen inte sett killarnas nya längehet så då passade de väldigt bra att fara dit och spana in nya lyan. Och den var superfin!!! Riktigt fräsch och smart planlösning! Fick t om ett eget rum ;)

Väl anländ till Umeå satt jag Eric Adam och Pär och bara myste med varsitt öl/vinglas framför nån fotbollsmatch som Adam svor endel över. Sen tog hungern över och efter att ha diskuterat hej villt över vad vi skulle äta bestämde vi oss för tacos och 3 av oss begav sig till ica. Eric stannade hemma och pluggade.
Väl hemma igen satte mästerkockarna ( jag och Adam) igång med maten medans Pär duschade och Eric pluggade, som vanligt.
Kom fram till en sak när vi satt och åt. Att varje gång jag är i Umeå äts de tacos!!
Pär: - Åh då måste du komma till Umeå oftare så vi får en anledning till att äta tacos!

Efter maten blev de sällskaptspel; När och Fjärran. Jag och Eric fick spö fasten vi var betydligt bättre än Adam och Pär! Och bara så ni vet så är Rom svaret på alla frågorna!
Killarns kompis Henrik kom på besök. Han och Eric bestämde sig för att se en film medans vi andra 3 stod i valet och kvalet om vi skulle gå ut eller inte. Rosanna smsade och sa att dom var på Corona så efter att länge ha kämpat med att dra tummen ur arslet begav vi oss dit. Färdmedel - cykel. Eller pakethållare för min del. En väldigt kall sådan också. På Corona fick jag äntligen träffa Ewe och Rosanna. Och mitt besök var tydligen väldigt uppskattat för jag fick flera gånger höra om hur kul de var att jag var där.
Efterfesten bestämdes att den skulle ske hemma i Mariahemmet. Så killarna tog sina cyklar och begav sig dit medans vi tjejer stannade i jakt på våran snodda taxi! Eller taxisar kasnke man ska säga. Vet inte hur många gånger Ewe ringde och frågade vars våran taxi var och dom sa att den var tagen!!
Hemma i Mariahemmet satt Ewes kille och väntade på oss och tillslut kom även Maja. Blev lite kramkalas med henne med.
Surrades en hel del i några timmar sen insåg vi att klockan var visst ganska mycket så vi begav oss hem för att sova. Men bestämde för att bakisluncha ihop på Frasses dagen efter.

Så dan efter var frågan hur ska vi ta oss till Frasses? Gå cykla eller ta min bil? Promenera vann. Men fyfan vad långt de var! Jag hade ingen aning om vars de låg utan följde bara med strömmen. Tydligen låg de mitt i gröten på deras handelsområde ála Solbacken. Men gott var de!
Efter maten skulle vi förbi Coop och tydligen handla lite. Men när dom andra insåg att de blev en del att bära och alla var lagom lata efter maten så ringde vi Eric ( som för ovanlighetens skull var hemma och pluggade ) som fick rota fram min bilnyckel jag hade i väskan och sen komma med bilen och hämta oss. 6 pers + Eric som körde klämde in sig i bilen mitt på parkeringen på Coop. Några snea blickar fick vi nog. Vi täntke de är ju dumt om vi drar till oss onödigt mycket blickar så vi tänkte vi skulle ligga lågt under körningen, men int fan lyckades vi med de! Felkörningar, extra många varv i rondeller, körning i bussfiler och som sagt något för många i bilen. Men kul var de!

Hemma hos killarna igen blev de mest bara för mig att packa ihop mig för att bege mig hem. Eller först förbi Västanträsk för att hämta upp Robin.
Hejdåkramkalas med alla!
In i bilen igen och börja köra. Sådär lagom trött och inte så uppmärksam på vad jag gjorde så lyckade jag självklart köra fel de första jag gjorde. Tänkte int på att jag skulle upp en gata utan fortsatta raktfram i en korsning och hamnade i ett bostadsområde med återvändsgränd. Då först slog de mig att jag var fel. Bara till att vända om och upp på rätt gata. Dadaaa! Så mycket lättare de blev när man var på rätt väg. Vägen mot Bursträsk...












Hade en riktigt bra helg måste jag säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0