Har du fotfobi? Läs inte!!

Jag tänkte jag skulle berätta nått som faktiskt inte allt för många vet om mig. Eller ja en del av historien vet nog alla men kanske inte anledning.
Och jag vet att jag berättar de här med en stor risk att bli galenförklarad.

Alla som någonsin har sett mina fötter vet att jag har nästan inga tånaglar what so ever! Och de är inget jag föddes med utan nått jag själv ser till att dom förblir - Obefintliga.

Why?
Jag har en otrolig jävla fobi för tånaglar!!! Dom är den äckligaste delen på hela kroppen. Fyller ingen som helst funktion utan finns bara kvar för att vi en gång långt bak i tiden använde dom som klor. Vad använder vi dom nu till? Att måla? Värt!
Långa tånaglar som klöser en på benent under täcket eller som bara rispar längst de skulle kunna få mig att kräkas på plats! Att känna hur man "fastnar" i sockarna eller lakanet med naglarna får mig att rysa i hela kroppen!
Att se långa äckliga naglar som sticker långt ut förbi själva tån och som desutom kanske har smuts under sig, ja då kan jag ju lika gärna sluta andas här och nu och lägga mig ner och dö!

De här har gjort mig till en ordentlig klösare på tånaglarna. Sällan jag använder mig av en sax, utan de är mina egna fingernaglar som får lida för att hålla kollegorna på fötterna korta. Herregud jag bet t om på tånaglarna när jag var liten! Därför är de egentligen mycket dumt av mig att gå barfota för då är jag där och klöser!
De här har lett till att jag bl.a har haft nageltrång på ena stortån eftersom nageln inte fick växa sig nog lång. Fast jag skyller mest på fel skor.

Naglarna får absolut inte passera själva tån och inge vitt längst ut får synas! Känner jag en kant så klöser jag tills den är bortriven och utjämnad. Och jag ger mig inte i första taget! Därav har jag misst en och annan nagel helt och hållet. Och så är även fallet nu...
Fast de var inte riktigt meningen den här gången, utan nageln släppte lite för lätt och jag kunde ju inte ha en nagel som bara satt fast på halva sidan, så ja, då vare bara att slita bort hela.
Gör de ont? Som fan ibland! Beror på hur mycket som släpper.
Känner jag mig tillfredställd när nageln är bortryckt? Näe! Nu gör de ju ont och foten ser helt fuckt up när bara en tå saknar nagel. Och jag vet ju att nagelhelvettet kommer att växa ut igen! Hade varit bäst om inge tå hade nagel!!

Fast ioförsig så tycker jag de kan vara fint med målade tånaglar. Kanske ska börja måla dom och se ifall jag kan låta bli att klösa då?
Men jag har inga problem med fötter i allmänhet ( så länge dom inte luktar ) utan de är den där jävla nagelbiten jag inte tål.
BLÄÄ!

VARNING FÖR KÄNSLIGA TITTARE!!


Kommentarer
Postat av: ewe

är det mig du varnar lisa?

2011-04-27 @ 15:11:57
Postat av: anna

Anar jag tåludd?

2011-04-27 @ 16:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0