Lost in Kåge

Efter gårdagskvällens körning så har jag bestämt mig!!
Jag ska aldrig köra på småvägar! Bara E4an eller vägar i Burträskvägens storlek! Inget annat!!

Jag hade lovat hämta hem Robin och hans kompisar ifrån Robin & Jannis nya hus i Spisen Kåge. Före de skulle jag droppa av Ewe som bor borta på Degerbyn. Robin gav mig den smarta idén att då ta gamla Kågevägen till Kåge eftersom de skulle vara en onödig omväg att köra tillbaka ut till E4an. Smart! Tänke jag då. En timme senare tänker jag fan för Robin!!
Var först tvungen fråga Ewe hur jag hittar till gamla Kågevägen från henne. Okej de var inte så svårt. Inte att köra längst den vägen heller förutom att de var lite svårt att se vars vägen svängde ibland. Skyller på mörkret.
Väl framme i Kåge så hade jag absolut ingen som helst aning hur man skulle köra för att ta sig till Spisen. Hade jag kört E4an hade de inte varit några problem, men då jag aldrig någonsin har direkt hängt i Kåge eller känt nån som bor där så är jag mer än jättelost i detta samhälle, ort, håla, eller vad man ska kalla de.

Svängde iaf av till vänste för jag var ganska säker på att de var de håller jag skulle åt. Körde åt sidan och slog igång GPSen, som tack och lov låg i bilen för annars hade jag fortfarande varit ute och kört. GPSen sa åt mig att fortsätta rakt fram ett bra tag. So I did. Körde i totalt mörker och hade ingen som helst aning om vars jag var. Tror jag såg en skyllt som de stod Ersmark på? Men jag litade blint på maskinen att den skulle ta mig rätt. Men när de jäveln säger åt mig att svänga in på en liten jävla kostig som bara bestod av lera för att sen köra över en översnöad fallfärdig bro så tänkte jag för i helvette heller!
Vänder tillbaka från den väg jag kom och bättrade på adressen på GPSen. Då säger de jävla aset till maskin att jag ska fortsätta 4,7km rakt fram!!! MEN FÖR I HELVETTE DE VAR JU DÄR JAG KOM IFRÅN! VARFÖR HAR DU SKICKAT MIG HIT UT?!?!?!

Jahapp, bara att köra tillbaka samma jävla väg som jag kom ifrån. Tro de eller ej men jag var tillbaka i Kåge och lika lost om inte mer om vars jag skulle. Men nu verkade ändå maskinen ha en liten humm om vars jag vill hamna i slutändan.
I en fyrkorsning säger GPSen åt mig att svänga höger. Men jag ser på skärmen att de är en jättelång omväg? Eller? För kör jag rakt fram hamnar jag ganska rätt mitt på? Eftersom förtroendet för GPSen hade sinat så valde jag att köra rakt fram. Missade ändå en avfart och hamnade i en återvändsgränd. Satan!
Kom tillslut ut på en grusväg och då äntligen visste jag att jag hamnat rätt och kommer hamna rätt för den vägen går precis bredvid Robin och Jannis hus i Spisen.

Nästan en timme tog de mig att hitta till Spisen!! En timme?! WTF!
De hade seriös gått fortare om jag kört från Ewe direkt tillbaka till stan och tagit E4an. Då hade jag iaf vetat hur jag skulle köra!

I fortsättningen ska jag alltid ha både GPS och en karta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0