Tros-bekännelsen

Igår morse fick jag en stor släng av lathet (låter väl inge ovanligt för att vara mig?) men samtidigt blev jag himla abitiös och egentligen i onödan. Men de är väl då som man får de största suget att göra nånting när man vet att de är helt onödigt och egentligen bara slöseri med tid.

Hursomhelst så hittade jag ett hål i sidan på mina trosor som jag haft på mig i typ en halvtimme. Känner bara, Näe jag orkar inte byta! ( och hur jobbigt äre egentligen att byta ett par trosor?)
Istället! så väljer jag att laga mina trosor!?! Men jag tar inte av mig dom, de var ju för jobbigt, så jag ligger på sidan i nån jävla ormpose och syr igenom hålet. Inte för att jag är snål utan jag hade ju liks några minuter över tänkte jag.
Men sen hittar jag ett till hål! Och inte på ett lika passande ställe för att jag ska känna för att sy igen hålet. Så nu ryker trosorna i sopsäcken ändå efter allt mitt "slit"!

Vad har vi lärt oss av de här barn?
Att de är ganska svårt och inte värt besväret att sy sig själv på höften liggandes ner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0