Praktikplatsen Jula ?

Igår vart jag kallad för praktikant. IGEN!!!
WTF!
Vad äre för fel på kunderna på Jula? Jävlart så fördomsfulla gubbar!

Jag skulle bara gå till kassan och går förbi några äldre människor. Den ena kvinnan tittar på mig och jag hör hur hon säger nått om en rödrock. Bryr mig inte så mycket utan ler åt hon och går vidare.
Då säger gubben i sällskapet: - Äsch hon är bara praktikant så hon vet ändå inget (!)

På vilket sätt ser jag ut som en praktikant? Äre för att jag är tjej? Blond? Kort? Ser yngre ut än vad jag är? Och varför antar han de bara så där? Varför skulle de vara en självklarhet att jag är praktikant? Brukar praktikanter få ha arbetsskjortor på sig? Brukar praktikanter få stå i kassan?

Varför ser ingen mig som en riktig anställd?
De var lite kul dom första gångerna, men nu börjar jag faktiskt ta riktigt illa upp av dessa kommentarer!


Man får inte skylla på praktikanten!


Kommentarer
Postat av: Sara

Men Lisa, vilket självporträtt du hittade där!

Inte alls lik på pricken.

2011-01-15 @ 17:33:25
URL: http://sabefa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0