Besökt lassa

Herrejösses vad jag inte är van att kliva upp tidigt på mornarna. Och de är inte ens okej att göra! Ingen människa ska måsta vara vaken före kl6 på morgonen tycker jag! Idag började jag 7 och imorgon börjar jag halv7! Kill me now!

Och tro de eller ej men igår efter jobbet var jag så satans less på att prata och så otroligt less på att höra min egna röst att jag valde att sitta mer eller mindre knäpptyst hela kvällen. Inget som någonsin har hänt tidigare tror jag!
Men pratar man konstant i 10 timmar om en och samma sak till alla kunder som passerar ens synfällt, ja då blir man less!


Men idag hade jag iaf kortdag ( de ända bra med att börja sjukt tidigt på dagarna ) jag hade nämligen äntligen min tid på kvinnokliniken. Nu skulle jävlart i mig magontet sluta!
Kan ju börja med att jag är verkligen inte hemma på lassa. Står som ett fån vid informationstavlorna och måste ändå fråga om vägen i slutändan. Skulle lätt kunna gå vilse där.


Fick träffa en läkare, och en läkarstudent som dom frågade om de var okej om hon var med. Absolut sa jag! Lite prat om symtomer och histora sen vare dags för gynundersökningen som jag mer eller mindre hade räknat med att måsta göra. Först gjorde doktorn sen studenten. Tänkte när jag liks ligger där och bräsar och redan visar upp mitt heligaste så varför inte låta hon lära sig lite. Men som vanligt kan jag ju inte betee mig, så när studenten frågade nervöst om de gick bra när hon klämde och kände på/i mig så kunde jag inte låta bli att fråga lite käckt om de gick bra för henne. Ett fnittrig lätt generat jo fick jag som svar. Memmo to me: - tänk alltid innan du öppnar munnen, i alla sammanhang!
Fick även se ultraljudsbilder på min livmoder och äggstockar. Eller jag såg nått som liknade 2 blurriga potatisar och en halvcirkel med ett sträck i? Fattar verkligen inte hur dom får ut nått vettigt av dom bilderna?
Och jag har aldrig varit med om att ha fått träningsvärk i vaderna efter en gyn! Hållarna som man hänger benen över satt nog lite för högt för jag kunde verkligen inte slappna av i benen ( resten gick bra att slappna av ) för då skulle jag mer eller mindre glida av eller ligga med benen typ rätt upp i luften. Så när jag klev ner så hade jag så förbannat ont i vaderna! Kändes som ett träningspass.

Nån direkt lösning eller svar till varför jag har så ont kom vi inte fram till. Men jag ska prova byta P-piller och se ifall de är dom som spökar. Nå smärtstillande tabletter mot ontet fick jag också. Så nu jävlar skare bli bra har jag bestämt!

Bräsa på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0