Torka Aldrig Tårar Utan Handskar

Tillbaka i Norge igen! Och tro de eller ej men de har inte regnat idag! Jippi!
Resan hit blev ganska spännande då både en punkterad taxi och ett försenat plan, pga att parkeringsmaskinen var trasig (?), fick oss att halvlöpa genom hela Arlanda för att inte missa nästa plan. Och självklart skulle de vara ultramycket folk i säkerhetskontrollen! Move people! Men vi hann även om astman ville nått helt annat.


Satt igår och slökollade på tvn här på hotellrummet ( är så himla glad att svt finns på norska tvn så jag iaf kan få se nått program som jag förstår! ) när Jonas Gardells nya miniserie Torka Aldrig Tårat Utan Handskar började. Blev lite nyfiken då I love Gardell! Tog typ 3min så var jag fast!
Serien handlar om Stockolms gayvärd på 80-talet när HIV och Aids bröt ut.
Brukar sällan eller aldrig se Svenska serier men den här känns väldigt vettigt och med ett viktigt budskap så jag kunde inte sluta titta även om jag höll på att somna!
Och nu sitter jag här och bara längtar efter att de ska bli måndag igen så jag får se nästa del!
Och de här är ett väldigt ovanligt beteende för att vara mig och svensk tv.

Ska min nya favvo-tv-dag bli måndagar på SVT kl21? Inte omöjligt!
Kanske borde läsa böckerna också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0