Ammarnäs 2013

Sådärja då har man piggnat till lite efter sjukheten som blev efter helgens roligheter. Eller nu ljög jag nog lite. Jag blev sjuk redan påvägen upp til Ammarnäs. I bilen small de bara till så hade jag überont i halsen och näsan började tjocka igen. Not Cool!

Men nu börjar man som sagt att vara människa igen efter att ha legat hemma i 2 dagar.
Tänkte jag skulle visa och berätta vad vi haft för oss i helgen nu innan hockeyn börjar. Få se om jag hinner

8 pers i stugan och de känns knappt trångt! Bra stuga! 2 gravida dessutom!
Fredag drog ut på fjället med skotrarna och försökte lapa lite sol. Gick så där. Hoppbilderna iår var nästan en skam! Gick inte ens sådär... Nästa år då jävlar! 
Lördag blev de skidbacken för hela slanten. Heldagskort dessutom! Ett sånt har jag inte haft sen jag var liten, pga att man oftast inte orkar mer än 3 timmar. Men jag och Frida jävlart kämpade och åkte massor! Vi försökte nämligen lära oss åka på "de nya sättet" då vi tydligen åker "gamla stilen". Gick även de sådär...
Båda 2 vurpade i backen varsin gång och jag lyckades till och med ramla omkull i liften! Hör och häpna! Men de hände längst ner när man ska ta emot liften och de berodde på en jättegrop som gjorde att jag gled bakåt och fick liften upp på ryggen istället. AJ! Men ack så kul vi hade! Liften gick även sönder en gång när vi skulle hoppa på! Helst plötsligt stannad den bara precis när vi tagit emot pygeln. Jaha, bara att hoppa av igen. Och tydligen var de grabbarnas fel! Grabbarna åkte nämligen på sina egna små äventyr i skogarna och vid Livsfarliga-stup-skyltar
Och till After-Skin väntade de hockey i skidstugan. 
 
Kvällarna bestod annars mest av alkohol, mat, fika, efterrätt, mer mat, mer fika, bastu  och mitt nya favvospel Sequence!

Knubbsälarna

Titta vad fort vi kör!

Titta vad kul de är att vara gravid och åka pulka efter skotern!

Uppe på Äivesåive

Då fläktade på ganska bra

I can fly!

Ungefär den här standarden höll årets hopp-bilder...

I skidbacken

I väntan på att liften ska börja fungera igen

Dött kött efter en heldag i backen




Nu måste jag gå och se Saik spöa Luleå. Hojj!

Kommentarer
Postat av: Sanne-Madeleine Håkansson

Vad mysigt det ser ut :)

2013-04-16 @ 19:22:44
URL: http://sampa.blogg.se/
Postat av: Sanne-Madeleine Håkansson

Sv: kan tänka mig det!

2013-04-16 @ 21:32:55
URL: http://sampa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0