Arten; Gymmare

Efter X antal timmar av noga studering av arten; Gymmare, så har jag lärt mig ett och annat för min egna överlevnads skull.

1) ögonkontakt är inte korrekt beteende, men smytittande i form av att lära sig av andras, hmm låt oss kalla de "parningsdans" är helt acceptabelt. Stirrandes in i väggen däremot ser bara knäppt ut.

2) sjung inte med- eller mima till musiken. Du ser efterbliven ut. Utnyttja hellre din stämma till de klassiska parningsgrymtarna eller stönarna. Är inte helt säker här men vad annars har dom ljuden för funktion om inte för att locka till sig en lämplig partner?

3) Gymmare uppkommer ibland i grupper av 2 och 2. Men aldrig mixade kön ( om inte parning är nära vill säga ) detta är troligen ett sätt att dra ännu fler blickar till sig inför ja, you know...

4) arten kommunicerar inte med varandra så ofta heller ( bortsett från parningslätena ) Enda gången arten utbyter ord är när någon vill gästspela i närheten av någon annans jaktmark.

5) Rosa är en återkommande färg hos dom kvinnliga individerna. Så i ett tappert försök att smälta in mer och inte upptäckas som en utomstående så har jag, för min forsknings skull, införskaffat just en rosa tränings t-shirt. Dom tajta byxorna som inte lämnar något kvar åt fantasin har jag inte vågat mig på då jag inte vill dra till mig de motsatta könet. Inte ens deras uppmärksamhet! Jag ska egentligen inte finnas där!

Önska mig lycka till framöver!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0