El Stockholmo

Vet ni vad! Jag var ju i sthlm för nästan 3 helger sen men har inte sagt ett ord om det! Jag skyller på att jag blev sjuk och då fanns det ingen ork.

Jag och Robin bestämde oss för en lite spontat weekend i huvudstaden för att hälsa på le sisters med lovers. Nu finns nämligen ännu en syster där nere. SysterMaja har flyttat dig nu när hon är färdigpluggad för att finna lyckan. Så deras nya Place var vi ju tvungna kika till. Och även se hur det går för Frida och David med renoveringen.
Inga egentliga planer hade. Bara mysa och slappa lite.
 Fredagen så blev det shopping med Maja. Robin was on fire! Jag köpte en grej och han köpte upp halva stan kändes det som. Lunch vid Hötorget för att direkt efteråt gå till Gamla Stan för fika. Precis som det ska vara när man är på semester. Kvällen bjöd på go´'mat hemma och Maja och Daniel. Frida och David var självklart också med!

Lördagen så åkte hela pick och packet hem till Robins kompis Johan och hans tjej Anna. Dom har så himla fin lägenhet! Jag är kär i den! Fika där och sen dagsutflykt till Tekniska Muséumet. Där var det nån TV-spels utställning med massa olika spel som man fick prova. Allt från gamla datorspel a la tetris till små Gameboys till Dansmatta och GuitarHero. Riktigt Kul! Mycket folk också. Även kändisfolk! Hehe
Såg hur några andra stod och tog kort med en jäävligt lång kille. Smög runt för att se vem det var och TJENA! Där stod CaféBärs Johan! Eller som han är känd för i min familj; DisneyKlubben. Hämtade Maja fort som attans och sen stegade jag fram  med just ett Tjena! Fick ett Tjena tillbaka. Score! Bad om ursäkt att vi störde och frågade om vi fick ta kort med han och Maja passade på att tacka för en bra barndom. Han svarade att så länge det var en bra barndom så är han glad.
   På kvällen skulle vi ut och äta på en Argentisk restaurang. Argentisk mat har jag nog aldrig ätit förut. Gott var det också!  Kan absolut tänka mig att gå dit nån fler gång.

Söndagen var det dags för studiebesök på det Kungliga Slottet! Visste inte att man fick vara där inne ens. Men det var ju värsta utställingsrummen. Iof fick man ju inte se deras kontor och så. Men många andra rum som fortfarande används. Maja var i himmelriket! She loves The Royals!
Sen var jag och Robin tvungna åka hem :(

Men tur nog så är det jul nu och alla systrar kommer snart hem!


Frida visar sina husmoderliga sidor

Tv-spels utställning

Anna fattar inte hur man gör

Frida fattar inte hur man gör


Robin & Johan fattar hur man gör!
Yes please!

RockBandet

Tjena! ( Han säger faktiskt Tjena på bilden! )

Argentinska Restaurangen

Mmmmmmmm
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0