Egypten

We're home!!! Vi överlevde! Alla 9. Good Job oss!
Inte för att de var något direkt problem. Media har förstorat upp kaoset i Egypten väldigt mycket. De ända som vi la märke till som berodde på oroligheterna ( som dessutom bara är i en liten stadsdel i Kairo ), var att de var väldigt lite folk i Sharm El Sheik! Hotellen kvar knappt halvfulla, restaurangerna gapade tomma och de var inte direkt nån trängsel på stranden. Skönt för oss! Mindre bra för affärerna i Egypten.

Men vi har iaf haft en toppenvecka! Massa sol och lite bad. Lite kallare kvällar men inte så att man tokfrös. I poolen däremot på hotellet frös man arslet av sig om man badade! WTF! Varför har dom inte värmt upp den? Vi snylt-badade i grannhotellets pool, den var uppvärmd. I havet gick de däremot att bada. Lite halvkallt i början, men så fort man väl var i så var de helt okej. Gick inte att stanna i nå längre tag men så där lagom länge. Lagom länge för att kunna snorkla och se den fantastiska värld som gömde sig under vattenytan. Och bara några meter från strandkanten! Blev halvt kidnappad av en annan snorklare som drog med mig längre ut och visa upp både de ena och de andra. Hur fint som helst!

Bortsett från sol och bad så har resan bestått av spa-behandlingar, lite shopping ( p
 
rutat och klart! ) gratis mat och dryck; Väldigt god mat också för att vara All-inclusive. biljard, poker, födelsedagsfirande av Jörgen som fyllde 50, klappat kameler, promenader, snorklingsutflykt för vissa och bäst av allt - Jag har fått lite färg! Inte röd, utan brun!!! Inte mycket i jämförelse med andra, men ganska mycket för att vara mig. Herrejävlar så blek jag var innan!

Resan började dock mindre bra. Första natten kalvade jag som en idiot á la Lisa-druckigt-alkohol. Vilket jag inte hade! Väldigt skumt. Men jag och Robin tror att de var en eftersläng av lite åksjuka. Mådde iaf bra resten av veckan.

Egypten är absolut ett land värt att besöka! Deras histora är ju outstanding och korallreven fantastiska! Folket är trevliga, maten är god och de är varmt och skönt. Men nästa resa dit blir isånafall till Kario och Alexandria. Vill ju  få se mer av deras histora än bara Sinaibergen

Tack så jättemycket Jörgen och Marina för den här resan!


Nu åker vi!

Framme!
Svea hade aldrig känt på sand förut. Hon var i extas!
Grattis på 50 års-dagen Jörgen!
Svea och hennes ryska pojkvänMot Sverige!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0