Frystorkad mat ?!

Ni kan aldrig gissa vad vi provade att äta igår! Jag lovar! Aldrig!

Vi åt äkta astronaut-glass! Syster Maja hade fått de från skolan antar jag och mamma och pappa hade en påse hemma. Och i denna lilla påse låg de en mintgrön frigolitliknande fyrkant som alltså var glassen som blivit frystorkad (?) den vägde seriöst ingenting men jag antar att de är poängen då de blir en hel del mat man måste ha med upp i rymden. Blev lite besviken dock då kuben inte flög omkring när vi öppnade påsen. Rymdmat anser jag ska flyga även om de finns gravitation! Fatta så coolt de hade varit! Hahaha

Glassen liknade alltså frigolit men blev mest bara småsmulor om man bröt i den. Kändes som om man tuggade på frigolit, blev till en slemmig yta över hela gommen och tänderna, men smakade varm mintglass!

Tack! Men nej tack! Jag föredrar nog vanlig glass man har i frysen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0