Australien del 1

Men hej vad tiden går!
Har redan varit hemma 2 veckor nu och knappt ett ord har sagts om Australien! Skämmes på mig! Och jag vette fan hur jag ska göra de här. Hur ska jag kunna berätta allt jag vill ha sagt utan att de ska bli en novell på 25 sidor? Och hur ska jag kunna visa alla nästan 1200 bilder som tagits utan att tråka ut er alla på direkten? Ååååh varför kan saker och ting inte vara lätt! 

Men jag tror jag ska försöka dela upp berättelsen. Lagom med bilder och kanske mindre med text. Låter de bra?
Jag ger de ett försök
 
Aja, resan började med ett 26 timmars flyg där vi bla mellanlandade i Singapore. Ska ni mot Asien, åk med Singapore Airlines! Dom var underbara! Blev matad hela tiden!
Varm i Singapor, kallt i Melbourne. Hur tänkte vi där?

Aktiviteterna började på ganska direkten! Bara att ta sig till vårat hostel ( The Mansion ) var nästan ett äventyr. Tur vi hade Maja och Daniel som guider.Första dagen var tittade vi oss mest runt och försökte orientera oss. Men kvällen var en de typ ända inbokade sakerna som skedde. Vi skulle nämligen möta upp med Fridas Australienska vänner Liam & Lexie för att gå och se australiensisk fotboll, allso known as Footy. Hawtorn v. Carlton. Faktiskt en sport jag fann underhållande! Jätteknasig sport med extremt knäppa regler. Men kul att titta på! Och i Carlton spelade ingen mindre än Robin! Ni hörde rätt! Robin Grefve, eller ja iaf hans long lost brother! Nummer 27! Extremt lika! Och när #27 gjorde mål så grattade t om personerna på raden bakom oss Robin! Hahahaha! 27!!!
 
Dagen efter, så skulle faktiskt vi alla 7 åka tåg hem till Liam & Lexie som bor i Ballarat i deras nybyggda hus. Tydligen Aussies blåsigaste stad. Så de första jag var tvungen göra när vi kom dit var att köpa mig en tjocktröja! Världens mysigaste tröja dock ♥ Levde i den under nästan hela resan, som ni kommer märka på bilderna, hehe.  Ett dygn bara skulle vi spendera där men oj vad vi hann göra saker! Vildmarkspark t ex där små kängurusar gick lösa (!!!) Bara till att gosa! Vi fick klappa koalor, ormar, emuer, wombat ( ett av mina nya älsklingsdjur ) Se krokodiler, lamor, jättesköldpaddor, örnar, tasmanska djävlar, walabies och dom stora kängurusarna. Enorma!
Hemma hos Liam&Lexie blev vi bjudna på kängru-kött till middag (!) Låter helknäppt att man äter dom, fast samtidigt tycker dom säkert att de är knasigt att vi äter älg. Gott var de också! Under kvällen hann vi t om med en krogrunda. Och dagen efter åkte vi till en vingård på vinprovning och go-lunch! I bilen påvägen dit och hem så lärde jag L&Ls lilla dotter Madison på 1½år att säga; Tittut!  Hon har tydligen förvandlats till ett Tittut-monster. Sorry! Hahaha
 
 
Jag tror jag ger mig där för den här gången annars somnar ni. Och ja jag vet att jag har bara hunnit med att berätta om 3 dagar. Men jag lovar att de inte kommer fortsätta så. De var bara 3 väldigt intensiva dagar där i början.


Singapore Airlines. Flygvärdinnerna hade jättefina dräkter!


The Mansion


Footy


Hawthorn


#27 i blått!


Hade du nått ätbart så fick man räkna med besök


Tittut!


Robin och gravida Lexie


Titta en koala!!!


Pappa försökte hoppa ikapp en känguru


Klapp på koalan


Bara att mata!


Wombat!


I love wombats!


Titta en bäbis!


En alledels för stor bäbis. Borde verkligen flytta hemifrån


Liam fick (självklart) prova snus


Vingården


Skulle absolut kunna leva med denna utsikt


De fanns underhålling som Maddie bara var tvungen dansa till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0