Tjoller Flygbolag!

London Baby!
Tjej-weekend!
Sounds Awesome!


Men resan våran började med ren panik, stress och ett och annat raseriutbrott. Inte på varandra, utan på flygbolaget. Onsdag eftermiddag ( vi reste torsdagkväll)  får nämligen jag och Stina ett mail från Fly Swedish om att alla sommarflygen till och från Skeå-London är inställda men höst och vinterflygen är dessamma.
Jaha? Är våran hemresa på söndagen en sommarresa eller en vinterresa? VI bokade ju i mars? Inget datum utskrivet.
Mailet säger att dom drabbade kommer bli kontaktade och erbjudna ersättning eller ny resa bokad. Ingen hör av sig? Eller var de här mailet försöket till kontakt?
Står även; kontakta flygbolaget om du är drabbad. MEN HALLÅ VI VET JU INTE OM VI ÄR DRABBADE!!!
Mailet skickades ut 10min innan deras kundväxel stänger! Hur i HELVETTE ska vi kunna kontakta flygbolaget nu?!?!  Kraftig panik här och håller på att brinna av! Ett argt mail skickades. Hade säkert behövts cencureras om de publicerats. Och absolut ingen information finns på deras hemsida heller
 
Ringer Skellefteå Flygplats och dom vet inget då Air Sweden bara mellanlandar hos dom. Även han jag pratade läste mailet och höll med om att de var väldigt luddigt och dåligt med information
Provar ringa Arjeplogs flygplats då de är där planen utgår ifrån. Dom kan inget göra heller. Men får tack och lov ett nummer ( typ privat mobilnummer? ) till en kille som tydligen skulle ha lite mer koll på detta tjoller-flygbolag. Han svarade och kunde konstatera att våran hemresa är inställt och lyckades på nått vänster boka en ny resa hem åt oss. En längre och dyrare. Men hem kom vi. Och kommer de en räkning på att vi ska betala mellanskillnaden så kan dom fetglömma de! I helvette heller att vi ska betala en sådan dyr resa! Då hade vi lika gärna kunnat boka själva och hitta nått billigare
Skickade ett till mail och sa att jag löste allt själv och att dom borde verkligen se över sina rutiner m.m. Kan ju tillägga att jag inte fått nått svar på nått av mailen. En förklaring till varför de blev som de blev eller en ursäkt för problemet dom satte oss i, utan att direkt försöka lösa de! Känns ju faktiskt som något man gör som företagare.


Så till hösten när dom kör igång igen. Flyg INTE med FLY SWEDISH! Känns inte seriösa för 5 öre! 
Har inte ens förstått om de är ett dotterbolag till Nordic Air Sweden eller ett sammarbete? Allt är bara ett stort blurr av förvirranden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0