Australien del 3

Vet ni vad jag har kommit på! 
Jag har helt glömt bort att berätta del 3 i australien-resan! Skämmes på mig! det är ju jättelänge sen jag kom hem därifrån. Shit kommer knappt själv ihåg vad jag berättat och inte berättat. Bäst jag blickar tillbaka så jag inte berättar samma sak igen! 
.
.
.
Okej nu är jag med på noterna! Vi har alltså lämnat Melbourne och åkt till Sydney. Det var mycket varmare i Sydney! Varför åkte vi inte dit direkt? Melbourne var ju svinkallt!
Anyhow, Sydney. Vad ska man säga? Jag var typ mest bara i chock när vi var där kändes det som. För det var egentligen först då jag insåg hur jääävla långt bort vi har rest! Och varför denna uppenbarelse först nu? Jag säger bara en sak; OPERAHUSET!!!
OMG vilken häftig byggnad! Och den är även extremt känd och något som man, somsagt, vet ligger extremt långt borta. Den ligger ju för fan på andra sidan jordklotet! 
Och man såg byggnaden väldigt bra uppe från höjden ( The Rocks ) där vi bodde. På kvällen var huset upplyst så det blev nästan ännu maffigare!

Fast nu var de ju inte Operahuset jag enbart skulle prata om, även om det var häftigt. Väl framme i Sydney så bestämde vi oss för att bara gå en prommenad och kolla in omgivningen. Första stoppet blev ( ni kan aldrig gissa ) operahuset! Hahaha! Efter det så forsatte vi gå längst strandkanten längre bort, så att vi skulle få en bättre vinkel för att kunna ta kort på, ännu en gång, Operahuset.
 
Andra dagen så var det faktiskt Midsommarafton hemma i Sverige och vi tyckte att det måste ju firas även här. Vi firade med att åka ut till Bondi Beach. Men först, en extremt osvensk lunch på en Brasilansk restaurang. Sen var det bara till att kavla upp byxorna och bege sig ut i vågorna en bit! Vattnet var chockerande nog varmt! Och det var flera surfare ute i vattnet. Även en liten surfskola för småbarn. Väldigt gulligt.
Här på stranden lekte vi runt ganska länge och blev dyngsura av alla vågor. Självklart dansade vi smågrodorna dagen till ära. Mamma var i extas mest hela tiden. Kvällen bjöd på tysk mat. Det närmaste svensk midsommar vi kunde komma. Tillsist blev det en drink uppe på ett pubtak med utsikt över, Operahuset! hehe

Dagen där på var det riktigt skitväder så vi höll oss inomhus. Rättare sagt på ett museum om hur dom skeppade dit brottslingar, ensamma barn och kvinnor från england som sedan skulle bli den nya befolkningen på ön. Man gick omkring med sin alldeles egna freestyle och lyssnade på olika ljudband. Men familjen Nylén kan ju som vanligt inte behärska sig utan ska alltid börja leka. Vi hittade nämigen utklädningskläder så man kunde få klä sig i typiska kläder från den tiden.T om Daniel var med på noterna!
Efter museum blev det nått mycket bättre! Nämligen ett chokladcafé!!! Jag kan äntligen dö lyckligt! Eller nä, jag vill uppleva fler sådana stället. GUUUD så gott det luktade där inne! Och shit var mycket gott det fanns att välja på! Nu var det min tur att vara i extas. Man blev så äcklad av alla choklad där i slutet men man ville ändå bara fortsätta trycka i sig då det var så gott.

Innan vi skulle åka hem, haha hem, jag menade tillbaka till Melbourne ( men det kändes typ som att komma hem det var det som var så skumt ) så gick vi en prommenad över Syndey Harbour Bridge. Något inte jag och pappa var så förtjusta i då det var så högt. Hallå svindel! Men utsikten, det jag kunde se då räcket var så högt, var väldigt fint. Sen flög vi tillbaka till Melbourne för våra sista dagar där...
Men det tar vi i del 4!


Framme i Sydney! Med utsikt över operahuset


Hoppbild vid operahuset, Check!


Helt naturliga poser framför en annan vinkel av operahuset


Jag anar en viss likhet


Bondi Beach!


Mamma var inte riktigt beredd på hur höga vågorna var

Baywatch


Babe-watch

Små grodorna, små grodorna är lustiga att se


Mama goes banans





Åh titta! Operahuset by night!


Men vilka puddingar!



Chokladcaféet

Min tur att vara i extas


Sydney Harbour Bridge


Fin utsikt över Sydney och The Rocks


Eller vad vet jag...


...det här var allt jag såg!

Åh titta, nu smet operahuset med igen!



Känns som om jag har helt glömt nämna operahuset i Sydney under der här inlägget. Så jag tänkte bara slänga in det lite snabbt såhär i slutet. Operhuset i Sydney 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0