Östersund

Östersund alltså. 4 veckor där. Kallt som fan! Och blåsigt. Men vad hade man räknat med i januari i en stad som ligger precis bedvid en enorm sjö. Annars är Östersund en ganska fin stad. Inte så stor, men mycket folk på liten yta. Många gamla hus och sånt gillar jag! Och det bästa med Östersund är ju att världens finaste Amanda bor där ♥

Vi bodde på Gamla Stadsteatern. Där har jag t om bott förrut. ( Första perioden bodde jag faktiskt bara 2 rum ifrån där jag och Robin bodde när vi var där ) Som namnet av slöjade så är det en väldigt gammal byggnad som verkligen är i behov av mycket kärlek. Men samtidigt är det ju det gamla som gör huset så charmigt. Mindre charming var dom gamla elementen som levde om utav bara satan! Och som inte gav någon värme heller. Så 4 veckor har jag levt med en liten värmefläkt på golvet för att inte frysa ihjäl.
Spökar gör det också på det där hotellet. Sigrid fick vi veta att hon hette. Sen fanns det tydligen en liten flicka också men hon visste dom inte vad hon hette. Såg ingen av dom...

Vad roade vi oss med då? Först kanske jag ska tillägga att det var ett helt underbart gäng! ( som alltid ) jag kände alla utom 3st som var med sen tidigare byggen. Men då det oftast är samma människor som florerar i bygggruppen så hade man hört talas om dessa 3 killar en hel del så det kändes nästan som om jag kände dom innan vi ens träffats :P

Då vädret som sagt inte var så lockandes att vistas ute i så hängde vi mest på hotellet. Antingen nere i relaxen eller uppe på Roberts rum där vi var 5pers som såg Breaking Bad tillsamans. Lite shopping hann vi tjejer självklart med. Bio, gocart, lazerdoom, fest och träning är exempel på andra aktiviteter som vi roade oss med. Vilka jag deltog i får ni gissa er fram till, haha
MYCKET skratt har ägt rum dessa 4 veckor ocskå.Men jag och Christine bildar ju en väldigt skrattid duo. Många skrämselförsök som både lyckats och misslyckats, Rickard. En kräkning hann jag med också... Jävla mage
Vi har alla även lärt oss tack vare Iman att jobba med Thinner i 6 timmar utan ansiktsmask är en jävligt dum idé.

Och jag har alltid haft kraftig separationsångest när bygget är klart och alla ska åka hem, men denna gång tog fan priset! Ville verkligen inte åka! Önskade för första gången att det faktistk skulle vara en femte vecka. Mycket berodde ju självklart på alla underbara människor man skulle åka ifrån, men även att jag inte har nått fler bygge i vår så det innebär ju att det kommer ta jättelång tid innan jag får träffa alla igen :'(  

Men några kommer jag iaf träffa snart!



Ölen var så kall att det behövdes handskar för att hålla i den


En helt vanlig kväll. Road Christine?


Lilla Kristallkronan inne i själva teatern


Sigrid is that you?


Kullis är en stolt vinnare i GoCarten


Fina flickorna Amanda och Frida


Bromance♥


Pretty 


Så går det om man inte håller Rickard road


Vad har vi lärt oss Iman? Jo att Thinner gör dig fnittrig


Därför ska man jobba i skyddsmasker

Hårda Lazrdoom laget 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0