Söndagsbikten

Frågan är varför jag gör så här? Jag gillar att blogga. Men jag gör det nästan aldrig. Oftast skyller jag på att jag inte har tid eller inget intressant har hänt. Men när nått intressant faktiskt har hänt och jag vill dela med mig, så går det antingen jättelång tid eller så blir det aldrig av. Why? För tid har jag egentligen! Jag utnyttjar bara inte tiden. Eller jo till att typ pilla navelludd. 
Ta nu t ex. Varit i Östersund och jobbat i en månad och varit hemma en vecka. På denna vecka har jag haft 2 helt lediga dagar och dessto fler kortdagar. Alltså borde jag ju ha kunnat skriva en massa inlägg om allt vi har gjort. Men har jag gjort det? Nej! Anledningen denna gång har varit att jag har varit alldeles för lat för att gå och hämta kapeln så jag kan lägga in bilderna. Så är även fallet just nu! Sitter ju äntligen här och kabeln är på övervåningen. Men går jag och hämtar den? Nej den är så långt borta. Tar den om jag ska upp av någon annan anledning...
Och så här fortsätter det. Så det kan verka som om jag lever det absolut tråkigaste liver ever eftersom jag inte skriver nånting. Okej jag lever inte jättespännande heller, men lite vardagsbloggande borde jag ju ändå kunna få ihop! Har ju gjort det förut. 
Och alla dessa småsaker som kan vara kul att läsa om som aldrig blir av direkt utan jag skjuter på det känns inte lika vesentliga längre efter ett tag och faller då i glömska. Fy på mig! Jag ska bli bättre! Jag vill bli bättre!
För hela tanken med den här bloggen är ju inte att skriva för någon annans skull utan bara för min egen. Som en digital dagbok. Men skriver jag inget har jag ju inget att gå tillbaka till och läsa och minnas. Och jag älskar att gå tillbaka och minnas saker! 

SÅ! Då var det bestämt! Jag ska bli bättre här! Och börjar jag slacka efter igen får ni påminna mig, okej?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0