Inspärrade

Vi bor inte riktigt rätt till just nu. Av någon anlednig, som vi inte blivit delaktiga i att få veta, så har dom grävt upp hela gatan precis utanför oss. Trafiken har blivit omdirigerad till gatan nedan och jag måste ta en omväg till jobbet. När dom är klara är det ingen som vet. Det vi däremot vet är att innanför den tredje och sista varningen om att det är ett vägarbete framöver, precis bakom den stora vägbommen, där bor vi... Grattis
Fick mig en liten chock första dagen. Tänkte hur fasen tar jag mig ned på gården? Dagen efter; Hur fasen ska sopbilen kunna komma åt våra tunnor? Allt gick bra tack och lov.
Däremot känns lite fel att vara inne och köra innanför avspärrningen. Den är ju där just för att man INTE ska köra där. Men vi har ju som inget val. Dom får ge oss onda blickar om dom vill, jag lovar att jag ger onda blickar tillbaka.


Btw, vem var det som beställde mer snö och kyla? Visst var vi alla överrens om att det faktiskt är vår nu?! Inget mer snöande tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0