JAG GER UPP!

Om ni blir gravida så se då för Guds skull till att ha ett jobb där man inte behöver söka graviditetspenning OCH har en fast lön som alltid är samma och aldrig några avvikelser! Helvette vad mycket jobb med det här! Först alla jävla papper man skulle skicka in för att ansöka om graviditetspenning. Blev bara ca15 papper för mig. Sen nu det inkomstbaserade papperet som ska in så fort som möjligt är helt omöjligt att räkna ut när man jobbar inom Handels och inte har heltid. Vad är min grundlön? Jag jobbar ju alltid olika varje månad. Får jag inte räkna med allt extra jag gör? Det är ju typ det jag lever på! Hur räknar jag då? Ska alla mina reseersättningar, traktamente och utlåningsuppgifter stå med eller gills inte  dom då det inte är återkommande händelser i 6månader i rad? Ska jag räkna från när löneavtalen skrevs i april eller från 12 månader bakåt? Ska jag skriva hur många timmar jag Ska göra på ett år eller vad jag egentligen gör? Den frivilliga skatteadragningen som görs varje månad måste väl stå med eller räknas inte den heller då Bruttolöneavdrag är exempel sjukvård, tandvård eller köp av städhjälp
 
Frågorna är många och det spelar ingen roll hur många gånger jag ringer försäkringskassan och frågar dom, jag blir inte klokare! Varför kan jag inte få fylla i Timvikarierutan istället för Tillsvidareanställd? Allt skulle bli så mycket lättare då! Då kan jag ju bara sitta och skriva av varje lönespec direkt och slippa sitta och räkna ihop 4000 siffror 
 
Skjut mig nu!

Kommentarer
Postat av: Marie

Ett tips, gå in till försäkringskassan i stan så kan de garanterat hjälpa dig över disken :) de är ju lika mån om att det blir rätt från början som du är.

2014-10-28 @ 12:50:57
Postat av: Janni

Jag bad min löneassistent göra jobbet åt mig! Hon var van att göra det å visste hur man skulle räkna ut! :)

2014-10-29 @ 12:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0