Procrastination

Ny vecka igår. Dumma flicka tänker ni då. Det var ju ny vecka redan för 2 dagar sen, inte igår.
Men Nej! För mig är det ny vecka Tisdagar. Då byter jag nämligen gravid-vecka. Så nu är jag i v23. Träff med barnmorskan mest troligen nästa vecka. Imorgon är det dessutom exakt 4 månader kvar till BF ( Beräknad Förossning ) DET känns ju som en skämt. 4 månader är ju vad det är mellan julafton och min födelsedag. Och det är kort tid tycker jag! Iaf nu som vuxen, när jag var barn var det den längsta tiden i mannaminne.
 
I och med träff med barnmorskan som då är v24 så ska jag (förhoppningsvis) få mitt moderskapsintyg. Som ja, är ett intyg på att jag är gravid. Skumt tycker jag. Räcker inte inskrivning, ultaljud och the fact att min mage växer? Tydligen inte. Detta papper behöver jag iaf för att kunna skicka in en Havandeskapsansökan till Försäkrningskassan så jag får tillåtelse att gå hemma från jobbet max 60dagar innan BF med ersättning. Såå tanken är ju nu att jag ska föröska knåpa ihop denna ansökan. Vilket känns som en hemläxa a lá inlämningsuppgift. Och vad gör jag då? Jo allt annat än skriver på ansökan. SJÄLVKLART! 6 år sen man gick ut skolan men man vet fortfarande hur man ska skjuta på allt till sista minuten och hittar alltid andra "viktigare" saker att göra. Funderar nu tex på om jag inte borde baka nånting? Vilket jag egentligen kanske inte borde göra då jag legat hemma sjuk nu i 4 dagar. Men lite bacillusker i bakverk har väl ingen dött av?
Allt detta bara för att jag vet att det tar skitlång tid innan du får veta om du är beviljad eller nekad havandeskapspenningen, så vill man ju skicka in papperna i tid. Men då gäller det ju att dra tummen ur röven och faktiskt skriva nånting nångång. Så choop choop fröken! Sluta sitta här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0