BB-väskan ?!?

Jaha, packa en BB-väska kanske borde göras. Man vet ju aldrig när det är dags och det sägs ju att det är bra att vara förberedd. Men vad fasen ska man packa med sig då? Jag är ju för det första världens sämsta människa när det kommer till packning. Har alltid med mig förmycket och sällan rätt saker. Jag skulle ju lätt kunna komma med en 25liters resväska fullsmockat i kläder och diverse för att bara spendera en natt i typ stugan där inte en människa ska se mig...
När jag var mindre brukade jag alltid "packa" allt jag skulle ha med mig, till tex fjällen, på sängen först så fick mamma sen gå igenom och sålla bort allt det onödiga. Tror du hon skulle kunna göra det nu också?
 
Och visst det finns massor med listor och tips man kan googla fram med vad man bör ha med sig upp på BB. Men på nått sätt hjälper det inte mig! Det hjälper inte att det står: Sköna kläder
JAHA! Men vilka sköna kläder? Kunde de inte ha stått: Ta din svarta kofta den blir perfekt. Nej, inte den! Den andra svarta!
Eller när det står: ombyte till bebisen
Varför står det inte exakt vilka bodysar jag ska ta och hur många? den här blåa? Eller kanske den här randiga? Vilka blir för varma/för kalla? Vilken storlek kommer ungen ha? Sånna viktiga saker tycker jag ska stå med! Inte Glöm inte kameran. dööööh! 
Kan ingen snäll jävel istället berätta för mig exakt hur många par trosor kommer jag behöva då jag lär väl blöda igenom ett ex antal. 
Ta med nått ni tycker är gott och kan äta på för att få energi.  That did not help at all !!! Hur ska jag veta nu innan vad jag kommer kunna äta i den situationen? Bara för att jag älskar choklad nu kanske det är det sista jag vill trycka i mig just då! Jag vill ha exakta svar som gäller specifikt för mig! Är det för mycket begärt?
 
Och ja jag vet att Robin kommer kunna åka hem och hämta saker vi glömt eller nya rena kläder. Men ssssh, säg det inte högt, men jag litar inte på han när det kommer till packning. Han glömmer ju Alltid nått! Då vill jag hellre ha allt under kontroll själv redan från start.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0