Your trash is another mans treasure

Det här är ett Skryta-Över-Hur-Duktig-Jag-Varit-Med-Att-Göra-En-God-Gärning-För-Att-Hjälpa-Andra-Människor-Som-I-Det-Här-Fallet-Är-Flyktingar-Och-Nu-Vill-Jag-Ha-Bekräftelse-För-Det-Inlägg. 
Eller kanske inte riktigt. Har för mig att man måste dela med sig på sociala medier om ens hjälpsamma initiativ för att räknas som en attention-hor som egentligen inte är intresserad av att hjälpa utan bara av att få beröm.
  Vilket jag inte är. Jag vill verkligen hjälpa!
Och genom att berätta här istället om vad jag och systerEmma gjort så kanske nån fler gör samma sak. Vi har nämligen rensat våra hus på diverse saker och skickat iväg dom för att hjälpa flyktingarna som kommer hit, med att fylla upp sina nya hem och garderober. Fick ihop en hel del. Tyvärr inte så mycket möbler utan mest kläder och köksredskap. Men det är iaf bättre än ingenting! En del vinterkläder fick jag ihop också och det känns iaf väldigt lägligt i och med kylan som kryper sig på oss nu. Huvva! Men samtidigt känns det som om man skickar för lite! Jag stod tex på jobbet idag och övervägde att köpa på mig en massa vantar och mössor bara för att skicka. Får bli en annan gång. 
 
Jag gillar att hjälpa! Och jag hjälper gärna till mer. Måste bara hitta vars. Blir så arg nu när jag ser att folk ställer ut för grovsopor och skickar fullt fungerade möbler! Why!? Varför kasta dom när någon annan faktiskt verkligen behöver just det? Är det av lathet? Så mycket lättare att bara ställa ut det på gatan och låta sopbilen hämta upp det, än att ringa ett samtal och låta en förening komma och hämta och som ger möblerna(eller vad det nu är för nått) till någon som behöver dom? Idag körde jag tex förbi bla en hatthylla+skoställ, pallar, sidobord, soffor, barnstol, kyl/frys, microvågsugn, vägghylla m.m. Visst elektroniken kanske är trasig varav den står där. Men om inte? Eller om möblerna bara har fått sig en smäll. För någon som inte har nånting alls spelar såna småsaker inte nån roll. Och jag vet att man inte får, men jag är jävligt sugen på att åka och hämta en massa saker från folks gårdar
 
Oj, så politisk vi blev så här på kvällskvisten! Men det är viktigt att hjälpa andra som inte har det lika bra!
 
 
Mitt bidrag för dagen. Förhoppningsvis blir det mer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0