I-landsproblem för ammande

Jag håller nu på att försöka sluta amma. Känns lite tråkigt då det är väldigt mysigt men ack så låst man blir! Så måltid efter måltid plockas bort. Och det går förvånatsvärt bra. Med tanke på hur lätt jag fick mjölkstockning i början av det ammande livet så hade jag mer eller mindre ställt in mig på att hamna på sjukan pga extremt mjölkstockning såhär i nedtrappningen också. Men jag klarade mig undan det nästan helt! Woop woop! Litegrann i ena bröstet har det ömmat och jag har måstat handmjölka ut lite för att lätta på trycket.
   Och då kommer vi in på nästa sak som jag kommer sakna litegrann i och med att man slutar amma. Handmjölka! Jag är kanske lite knäpp, men jag har tyckt det har varit skitkul att handmjölka! Pump kändes bara knöligt och bökigt och gjorde mest ont. Men när man gör det för hand är det som om man, ursäkta liknelsen, klämmer en jättestor finne! Det kommer ut nått hela tiden och det är en väldigt tillfredställande känsla, haha! Sen är det ju fascinerande att se hur långt en stråle kan gå. Jag har iof aldrig handmjölkat för att ge Tilde i nappflaska, utan bara för att lätta på trycket pga diverse orsaker man stöter på ibland. Därför har jag inte behövt vara så noga utan har kunnat söla på hur mycket jag velat. Bäst har det ju varit i duschen. Där har det kladdats ner med bröstmjölk nå så jävulskt ska ni veta! Hahaha
   Och nu till NÄSTA "problem" som dyker upp snart. Måste jag börja använda vanliga BHar snart?!? Det känns ju superskumt! Har ju levt i mjuka amningslinnen och amningssporttoppar nu i snart 8 månader. Tanken att ha på sig nått tajt åtsittande med metallstänger i skrämmer mig lite. Iof har jag ju inte den extrema bysten som verkligen kräver all den stöd den kan få, så tekniskt sett skulle jag ju kunna fortsätta ha sportoppar på mig. Men hur snygga bröst får man i dom egentligen? Inte så värst. När man hade härligt välfyllda boobies gick det ju ann. Men nu när dom börjar tömmas är det tyvärr inte lika mycket att hurra över...
 
Den här fontänen i Italien är ju helt fantastisk!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0