Lisa har en åsikt

Vet ni vad jag har kommit fram till. Efter en diskussion jag var lite delaktig i på FB så insåg jag att jag inte gillar ordet Medelålders. Inte människor som är i medelåldern, utan själva order. Jag tycker det låter nedvärderande på nått sätt. För man nämner ju extremt sällan ordet i något bra sammanhang. Bara när man vill dra en större grupp av människor över samma kant. Människor som inte får klassas som unga och dumma, eller som gamla grå och gulliga. Utan du är ingenting. Du är medel. Du är inte bra på något, du tror att du är stört bäst och vackrast och du lever ett tråkigt svenssonliv. Ungefär så tänker man när man hör om en medelåldersmänniska. Varför då? När du är i tex 40års åldern, är man inte i the top of the game då? Dom flesta har jobb, familj och en hyfsat ekonomi vid det laget och det är ju skitbra! Varför ska man då stämplas med ett ord som kallar en för medel. Medelmåttig. 
Näe jag röstar på att vi hittar på ett nytt ord för den här gruppen av människor. Nått som låter lite gladare
 
Och så lite humor på det allvarliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0