Nästa vecka smäller det

Hej
2016 är här. Och jag är världens sämsta bloggare...
Vad lyckades jag skrapa ihop i december? Typ 2 inlägg? Det förtjänar inte en klapp på axeln. Ska försöka styra ihop en årskrönika av 2015 här snart. Men det känns som om det mer bara kommer bli en tillbakablick på Tildes första år, haha! Fast samtidigt inte så konstigt med tanke på att hela det här året har kretsat runt henne
 
Men nu är det ett nytt år och nya möjligheter och äventyr väntar. Och då menar jag det verkligen! Jag har tex idag gjort min sista dag som mammaledig. På måndag blir jag en working Mum. En working mum i Sthlm för att vara exakt. Som jag tidigare berättat så har jag sagt upp mig från jula. Istället väntar nu en kortare tjänst på en bank i huvudstaden. Varför då? Ja efter att ha varit hemma ett helt år så skulle det bara kännas konstigt att gå tillbaka till gamla hjulspår och riskera att fastna där för all framtid av ren bekvämlighet. Det känns som om jag kommit till en naturlig brytning. Speciellt när min tjänst är betydligt lägre nu än när jag gick på mammaledighet. Butiken är ju inte ens den samme som jag lämnade. En spark i arslet kan vi kalla det här, för att faktiskt ta tag i livet och testa vingarna på andra stället. Hur ska jag annars komma fram till vad jag vill bli när jag bli stor.
Men allt det här betyder ju då att jag inte längre kommer att få gå hemma med Tilde på dagarna och bara pussa på henne. Hon ska istället få vara hemma och bli uppussad av sin far.
 
 
 
Jag må vara ganska trött nu så här på kvällskvisten, men nu smyger sig ångest över en lite lätt om hur man ska kunna vara borta i 3-4 dagar i veckan i 3 månader...
 
Hur ska jag kunna vara ifrån dina pussvänliga små kinder så länge?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0